Funderar på att såga i bakspoilern för att få plats med ett slutrör som smälter in lite i spoilern.
Gillar inte när avgasröret sticker fram under själva spoilern.
Finns såna där små kåpor eller vad det nu heter att köpa?
Alex . wrote:Det ska gå att köpa på Peugeot, dvs den till RCn, men de ska vara hutlöst dyra. De finns även att beställa på frenchpower till bättre pris.
Btw Har du inga bilder på din bil? *Nyfiken*
Annars var din läpp i bak en jäävligt snygg lösning!
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Alex . wrote:Det ska gå att köpa på Peugeot, dvs den till RCn, men de ska vara hutlöst dyra. De finns även att beställa på frenchpower till bättre pris.
ja precis som RC:n vill jag ha....
Har tyvärr inga fina bilder på min bil. Den är endå "standard" än så länge så det känns nästan meningslöst att fota den. har inte haft råd att fixa nåt än. Nästa sommar blir det iaf minst 17 tummare.
Sänkning kommer kanske nu till sommare. Men jag måster erkänna att det är känns sunkigt att åka "standard". Måste bara fixa bakre dämparen först nu när den börjar skita sig.
GolDog wrote:funderat på o göra samma sak, men vill också ha nått som passar bakspoilern om man ska såga...
tror volvo har nåt, kostar typ 80 spänn st
inte samma form/inåtlutning på spoilern i lutningsläget, hade en sån från 850/s70 hemma men det finns inte en chans att den passar utan moddning =/
Misstänkte också att det var som du säger. Jag ska fråga vad de tar för den där lilla biten från RC:n på en Peugeotverkstad. Åker säkert förbi nån idag.
Den går inte att köpa lös... har varit hos Peugeot Sätra och frågat ett par gånger. French-power eller skroten är nog bästa tipset.
Eller så tar man sån där list man klämmer runt en plåt... svårt att förklara. Gummilist liksom. Finns hos järn-/verktygshandlare. Hade det till min förra peugeot när jag byggde om till dubbla utblås.
Även om man nu får tag på en "RC list" så kommer den knappast sitta bra utan en del modifikation då bakspoilern knappt liknar "vanliga" 206:ans... helt andra linjer i nedre kant...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:Även om man nu får tag på en "RC list" så kommer den knappast sitta bra utan en del modifikation då bakspoilern knappt liknar "vanliga" 206:ans... helt andra linjer i nedre kant...
Jo, det stämmer ju. Men om den är i plast kan man ju värma/böja/klippa Men det lär ju inte vara helt lätt att få det bra Tacka vet jag Esquiss...
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Jag vet inte hur jag ska göra. Börjar faktiskt ångra mig lite. Tanken var att sätta dit en schystare bakdämp men efter lite titt under bilen så är nästan hela avgassystemet rostigt.
Har funderat länge på att skaffa ett feritta system från katten och bakåt och det lutar åt det. Med osynligt slutrör som det är nu dåra fast myckte grövre.
Antonio wrote:Jag vet inte hur jag ska göra. Börjar faktiskt ångra mig lite. Tanken var att sätta dit en schystare bakdämp men efter lite titt under bilen så är nästan hela avgassystemet rostigt. Har funderat länge på att skaffa ett feritta system från katten och bakåt och det lutar åt det. Med osynligt slutrör som det är nu dåra fast myckte grövre.
Osynliga slutrör är feminint... Feritta fixar säkert en fin kant åt dig.
Antonio wrote:Jag vet inte hur jag ska göra. Börjar faktiskt ångra mig lite. Tanken var att sätta dit en schystare bakdämp men efter lite titt under bilen så är nästan hela avgassystemet rostigt. Har funderat länge på att skaffa ett feritta system från katten och bakåt och det lutar åt det. Med osynligt slutrör som det är nu dåra fast myckte grövre.
Osynliga slutrör är feminint... Feritta fixar säkert en fin kant åt dig.
hehe....aa jag vet! Vågar bara inte ge mig på och såga i bakspoilern bara sådär.