Fästa slutsteg

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Antonio

Post by Antonio »

Hur långa var skruvarna? kommer du ihåg? på ett ungefär.
Bilen: 206 SW GTI -03, Svart
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

Kommer faktiskt inte ihåg.. Har likadana skruvar liggande i bilen, kan kolla det imorgon.
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
Antonio

Post by Antonio »

Micke_GTi wrote:Kommer faktiskt inte ihåg.. Har likadana skruvar liggande i bilen, kan kolla det imorgon.

Ingen brådska! :)

Själv måste jag skaffa ett nytt steg för det jag har nu la bara av. Hade misshandlat det lite. legat löst, sedan suttit fastskruvat på baslådan. :oops:
Bilen: 206 SW GTI -03, Svart
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

Hehe, okej.
Aj då, låter inte bra. Du vet väl att man ska vara försiktig med sina prylar, speciellt sina egna :lol:
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
madcap

Post by madcap »

det har iaf ingen betydelse om man sätter steget på ryggstödet, det kan tillochmed hjälpa till steget eftersom stegens chassi ofta e jordade å det är stolsryggen förmodliggen med där den sitter fastskruvad, å jag tror inte att det finns några direkta vibrationer som skulle sabba, då måste du nog ha en jävla obalans i hjulen.
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

ni kanske inte har sånt bastrycksom vi hade på vår tid.. sjukt va det..
han elektronik killen som lagade för lokala bilstereoaffärn här fick fixa åtskilliga steg pga av rassel.. Fats det är klart .. Stegen kanske är bättre nu med..
XzTrAz

Post by XzTrAz »

lödtenn pajjar lätt av vibrationer så är det. men beroende på hur kretskorten är monterade osv så skiljer det väl lite från steg till steg. vet inte hur många lödningar i allt möjligt jag fräschat på för dom blivit glappa. montera steget på nått som inte skakar så friskt. helst gummiduttar om man råkar ha sånna.

vissa steg kan ha konstigheter för sig i chassiet. dvs inte jordat chassie. så är man osäker. jorda inte chassiet. vissa steg har te.x flytande chassie. tillsammans med lågnivåingången. vilket kan ge surr o brum om man jordar chassiet. Nu uppstår ju inte sånna störningar om allt i övrigt är perfekt. men lätt hänt att tex jordpunkten för stereon fram är lite dålig i originalkablaget o då blir det brum o surr.

tror knappast någon stegtilverkare sätter spänning i chassiet dock så steget går knappast sönder av att jorda det. men har man problem med brum o surr så kan man testa att lyfta ev jordning av chassiet o se om det hjälper.
//Michael Thonfors

405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}

Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
TurboTuben

Post by TurboTuben »

me want!
206 GTi - 02
Post Reply