Drar kablar för ljud i min 406 Sedan och har lite frågor...

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Stevo

Drar kablar för ljud i min 406 Sedan och har lite frågor...

Post by Stevo »

Håller som bäst på att och ska dra kablar för ljudet i min 406:a
Tänkte dra strömkabeln på vänster sida i bilen då där redan fanns ett hål i torpedväggen för larmkablar å lite sånt och sen dra lågnivå på höger sida i bilen.

Men, hur får jag loss plastpanelerna som sitter längs med trösklarna på insidan? :?
Har skruvat bort skruvarna å ryckt i dem en stund men vågar fasen inte ta i mer nu, känns som de ryker sönder snart...

Tänkte faktiskt låta framsystemet vara som det är så länge för tycker det låtar helt ok iaf.
Men stereon ska bytas ut och har Clarions CD-spelare där.
När jag ska ta loss den, e det bara att peta något i hålen i fronten för att klicka loss den?

Kommer kanske fler frågor...
Peugeot 406 2.2 Sport
VW Corrado G60
Micke_GTi

Re: Drar kablar för ljud i min 406 Sedan och har lite frågor

Post by Micke_GTi »

Stevo wrote:Håller som bäst på att och ska dra kablar för ljudet i min 406:a
Tänkte dra strömkabeln på vänster sida i bilen då där redan fanns ett hål i torpedväggen för larmkablar å lite sånt och sen dra lågnivå på höger sida i bilen.

Men, hur får jag loss plastpanelerna som sitter längs med trösklarna på insidan? :?
Har skruvat bort skruvarna å ryckt i dem en stund men vågar fasen inte ta i mer nu, känns som de ryker sönder snart...

Tänkte faktiskt låta framsystemet vara som det är så länge för tycker det låtar helt ok iaf.
Men stereon ska bytas ut och har Clarions CD-spelare där.
När jag ska ta loss den, e det bara att peta något i hålen i fronten för att klicka loss den?

Kommer kanske fler frågor...

Ang hur du ska ta bort stereon så är det bara att trycka in något i hålen så klickar det till, exakt som du säger.
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
MiCCe

Post by MiCCe »

På min 405:a va de bara att lossa skruvarna o rycka plasten.. Men de brukar va lättare att dra lågnivån till vänster o strömmen till höger.. för då kan du gå under ratten in till stereon me lågnivån o de brukar va lättare att lossa kåpan under ratten än att pilla in den från passagerarsidan.. säker att du inte har hål i torpedväggen på hoger sida? hade rekommenderat att dra den där isf..
405 Mi16 LeMans -95 (SÅLD)
http://www.garaget.org/?car=41966
Kör numera Saab Turbo.
Stevo

Post by Stevo »

Strömmen är dragen på vänster sida nu.
Höger sida med lågnivå-kablarna ska jag ge mig på imorn.
Men har kört ihop sig lite med HU-delen.
Ska ha kopplingar från Pioneer så den funkar med rattfjärr samt originaldisplayen men verkar bli tajt med att få fram de delarna så snabbt som jag vill... men hoppas.
Peugeot 406 2.2 Sport
VW Corrado G60
Post Reply