byt lambdasonden sa verkstan, enkelt trodde jag

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
plupp

byt lambdasonden sa verkstan, enkelt trodde jag

Post by plupp »

Sitter med en ny från biltema och min fråga är: Hur ska jag koppla, borde bara följa färgerna enligt instinkten men har haft fel förut. På den inköpta är det två svarta, en vit och en blå. På den jag tagit lös är det två vita, en svart och en blå/lila :?:
Efter letande på forumet så ska det finnas fyra styckna sensorer, hur ska man då veta vilken som är kaputt :(

Inget ont om verkstan, dom var trevliga och hjälpsamma men nog borde dom då väl vetat hur många det fanns och kanske också vilken som är trasig, eller :?: :?: :?:
Jag kan väl knappast ta reda på vilken som är trasig, å vars sitter dom andra tre, den jag hittat satt framför första dämparen.

Helgen kunde börjat bättre, nåja får väl trösta mig med lite karra :lol:

/Jan

406 v6 97
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Detta bör kunna hjälpa dig. http://hem.bredband.net/thedagger/Lambdatabell.gif

Har varit med om att Biltemas lambda inte varit till räckligt bra, bytte en på en Honda och lampan på panelen slockande inte. Köpte en på AD-center istället, sen funkade det. På gamla bilar, typ 205 GTi och sånt brukar det dock inte vara lika känsligt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Pegga_racing

Post by Pegga_racing »

antar att de e 4 trådar.. två av samma färg på biltemas är dom vita. tror ja. dom ligger i serie så dom kan du sätta so du vill.. sen ska du kolla vilken som är plus på bilen. de e bara å ha tändningen på så ska du få 12volt. det följer ju me koplings schema kolla på de står vad som e vad.
Peugeot 405 SRI -91 (Såld)
Peugeot 405 Mi16 -90 (skrotad)
Peugeot 405 Mi16 -89 (skrotad)
Peugeot 405 sri -92 (ska skrotas)
plupp

Post by plupp »

Tack för hjälpen, helgen är närapå räddad.

// Jan
Post Reply