Besiktigade bilen för nån vecka sen och den gick igenom med glans det enda han påpeka va att jag hade ett litet "stickhål" på ena drivknutsdammasken. Är som att en liten tagg lr nått har fastnat och gjort ett litet litet hål. Är ingen fara nu men han tyckte jag skulle laga det på nått sätt så det inte går upp mer.
Hur ska jag göra detta på bästa sätt, tejp, lim?? Eller finns kanske nått ännu bättre sätt.
Laga litet hål på dammask?
Laga litet hål på dammask?
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
- 306GTi 97B - - såld
- Peter Igelhammar
- Crew

silicon? pp400? Vissa har ett lufthål typ
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Själv har jag flera gånger lagat mindre hål på damasker med grejer från en cykelslangsreparationssats (vulka fast en gummilapp). Men det är möjligt att silikonvarianten är mycket bättre... (ska pröva den nästa gång.)
Om det är frågan om ett större hål (där fett har kunnat tränga ut) bör man hur som helst försöka spruta in lite drivknutsfett i damasken innan man tätar den (gissningsvis inte nödvändigt i det här fallet...).
Om det är frågan om ett större hål (där fett har kunnat tränga ut) bör man hur som helst försöka spruta in lite drivknutsfett i damasken innan man tätar den (gissningsvis inte nödvändigt i det här fallet...).
/Carl
Micke_GTi wrote:Lånar tråden lite. Ska byta min dammask, hur mkt kan jobbet/delen gå på? Hittar ingen drivknutsdammask till min 206a på biltema, bara till 205.
När jag frågade om drivknutsfett så sa de att de sålde damask och allt du behöver som en sats, inget separat.
Finska Peugeot tog runt 35 euro för satsen, så jag skulle gissa på mellan 250 och 400 i Sverige.