Stereo som slår av/på dig själv?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
dunta

Post by dunta »

kanske en dum fråga, men finns det någon säkring som är kopplad till både stereon och larmet? ifs (ännu en dum) vart hittar jag den/dom?

:oops:
Kör:
206 GTi -01
309 GTi -89 (mainchef edition)
dado

Post by dado »

Peter Igelhammar wrote:Om man använder tändningsplus som strömkälla räcker inte strömmen till att spela speciellt högt, och anläggningen bottnar o dyker.

:?:
Vive la république!
dado

Post by dado »

dunta wrote:kanske en dum fråga, men finns det någon säkring som är kopplad till både stereon och larmet? ifs (ännu en dum) vart hittar jag den/dom?

Frågan är inte alls dum. Det beror på hur larmet är kopplat. Varför vill de veta det?
Vive la république!
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

dado wrote:
Peter Igelhammar wrote:Om man använder tändningsplus som strömkälla räcker inte strömmen till att spela speciellt högt, och anläggningen bottnar o dyker.

Vad menar du?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
dado

Post by dado »

Peter Igelhammar wrote:
dado wrote:

Vad menar du?

Vad menar du? :lol:
Vive la république!
dunta

Post by dunta »

dado wrote:
dunta wrote:kanske en dum fråga, men finns det någon säkring som är kopplad till både stereon och larmet? ifs (ännu en dum) vart hittar jag den/dom?

Frågan är inte alls dum. Det beror på hur larmet är kopplat. Varför vill de veta det?

tror en säkring gick när jag kopplade stereon, för efter jag kopplat ihop allt rätt så sätts inte stereon på alls. och sen när jag kom hem så märkte jag att larmet slutat fungera. och det är inte batteriet i fjärren. hoppas att det är en säkring iaf [-o<
Kör:
206 GTi -01
dado

Post by dado »

dunta wrote:
dado wrote:

tror en säkring gick när jag kopplade stereon, för efter jag kopplat ihop allt rätt så sätts inte stereon på alls. och sen när jag kom hem så märkte jag att larmet slutat fungera. och det är inte batteriet i fjärren. hoppas att det är en säkring iaf [-o<

Antagligen säkring.
Vive la république!
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

dado wrote:
Peter Igelhammar wrote:
dado wrote:

Vad menar du?

Vad menar du? :lol:

Har du skiftat konstant matningsplus mot tändsignalen så får stereon inte mkt kräm i strömväg. Ström o spänning ger effekt.
En del får samma symtom om de tex har för klena kablar till slutsteg cd etc. Allså blinkar skiten, distorera, slocknar etc
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
dunta

Post by dunta »

Byte säkring, skönt med en elektriker på jobbet som har ett hyffsat lager. Blev dock en 10A, men det funkerar nu iaf. Går att ställa in EQ och höja rätt duktigt utan problem, som va problemet förut. Larmet fungerar också. :gogo:

Nu blir det till att byta högtalarna någon dag.
Kör:
206 GTi -01
Hanspettersson

Post by Hanspettersson »

Hanspettersson wrote:Lånar tråden lte..
Jag har problem med att få fram konstant 12v till min stereo.
Har mätt på alla kablar och där det står i handboken för bilen att det ska vara konstant 12v är det bara 12v när tändningen är på.
Lurar på om det kan ha blivit någon fel när dom kopplade in larmet. (Carguard TC70) av förra ägaren.
Någon som har någon ide?

Blir nog att jag drar en ny plus kabel ifrån battteriet och säkrar av den 15A.
Har kört: Svart 206 GTi -99
Medlem #1430
http://www.garaget.org/hanspettersson
Post Reply