Hur lossa grill på 307?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Norrsken

Hur lossa grill på 307?

Post by Norrsken »

Jag skulle behöva komma åt utrymmet som är framför kylaren på min 307:a -04. Alltså bakom den nedre grillen som sitter under nummerplåten. Jag tänkte om man kunde ta loss grillen på något sätt, om den sitter på clips eller något och bara är att rycka. Jag försökte dra den utåt men då åkte hela stötfångaren med ut så jag vågade inte dra mer.

Är kanske det enklaste att lossa på skyddsplasten som är på undersidan för att komma åt det utrymmet?
Dino

Post by Dino »

Den svarta plastgrillen är intryckt i fronten innifrån så du kan inte rycka ut det.Beroende på vad ska du göra så kan du komma åt den där utrymme underifrån genom att lossa på tre st. plåtclipps som håller skyddsplasten.Om du ska göra nåt större då är det bäst om du tar ner hela fronten,det är inte heller så svårt.
I länken under har jag beskrivit hur man gör.
http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... 94&start=0
Peugeot 307 SW 2,0-05a
Peugeot 206 1,6 -03a
Norrsken

Post by Norrsken »

Ok, tack för svaret. Då är nog det enklaste att lossa skyddsplasten under stötfångaren. Ska ha i ett tryckluftshorn från en lastbil, det borde gå att lirka in där. Svåraste är nog att komma åt att sätta fast den men det ska nog gå. Tack för länken, den kan vara bra att ha inför framtida projekt.
Post Reply