vad är detta för relä?
vad är detta för relä?
Jag har en peugeot 205 GTI -90. När man står framför bilen och kollar på motorn så sitter det 3 reläer längst upp till höger. På min bil så är det som är kopplat till tutan losskopplat å själva sockeln hänger löst.
Till den sockeln verkar det sitta 4 kablar
- 12+
- jord
- tutan
å sedan sitter det en till som jag inte vet vad den går till..ngn som vet?
Anledningen till att jag kollar är för att det inte tutar i bilen när larmet går. jag har ett cargard 950s, har de separat tuta?
/andreas
- 12+
- jord
- tutan
Anledningen till att jag kollar är för att det inte tutar i bilen när larmet går. jag har ett cargard 950s, har de separat tuta?
/andreas
Re: vad är detta för relä?
ir0n wrote:Jag har en peugeot 205 GTI -90. När man står framför bilen och kollar på motorn så sitter det 3 reläer längst upp till höger. På min bil så är det som är kopplat till tutan losskopplat å själva sockeln hänger löst.
- 12+
- jord
- tutan
/andreas
DEN SISTA KABELN E STYRNING TILL RELÄT
ir0n wrote:Jag har en peugeot 205 GTI -90. När man står framför bilen och kollar på motorn så sitter det 3 reläer längst upp till höger. På min bil så är det som är kopplat till tutan losskopplat å själva sockeln hänger löst.
- 12+
- jord
- tutan
/andreas
jo carguard hänger det med en svartfärgad tuta.. satt på min typ under bromsoket.
Last edited by mrzalt on Mon Sep 03, 2007 0:24, edited 1 time in total.
Volvo 740 (Big time Tutuppgradera)
Renault Traffic (godkänd skräphögl)
mrzalt wrote:ir0n wrote:Jag har en peugeot 205 GTI -90. När man står framför bilen och kollar på motorn så sitter det 3 reläer längst upp till höger. På min bil så är det som är kopplat till tutan losskopplat å själva sockeln hänger löst.
- 12+
- jord
- tutan
/andreas
jo carguard hänger det med en svartfärgad tuta.. satt på min typ under broms oket.
under bromsoket? hittar iaf inte min...ingen som vet var "tut-utgången" sitter på larmcentralen? så kan man ju iaf se ifall ngt är inkopplat!
//Andreas
mrzalt wrote:.. satt på min typ under broms oket.
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
ir0n wrote:mrzalt wrote:ir0n wrote:Jag har en peugeot 205 GTI -90. När man står framför bilen och kollar på motorn så sitter det 3 reläer längst upp till höger. På min bil så är det som är kopplat till tutan losskopplat å själva sockeln hänger löst.
- 12+
- jord
- tutan
/andreas
jo carguard hänger det med en svartfärgad tuta.. satt på min typ under broms oket.
under bromsoket? hittar iaf inte min...ingen som vet var "tut-utgången" sitter på larmcentralen? så kan man ju iaf se ifall ngt är inkopplat!![]()
//Andreas
Kanske dum fråga men har du testat dragit gång larmet ?? =)
Samt att det klickar i ett av dom reläna när ja tutar.
mrzalt wrote:Kanske dum fråga men har du testat dragit gång larmet ?? =)
Samt att det klickar i ett av dom reläna när ja tutar.
Jodå larmet fungerar för övrigt....det blinkar å löser ut på alla brytare! tror bara att det inbte finns ngn tuta installerad...börjar bli tjatig nu,men nn som vet vilken utgång det är?
//Andreas
ir0n wrote:Jodå larmet fungerar för övrigt....det blinkar å löser ut på alla brytare! tror bara att det inbte finns ngn tuta installerad...börjar bli tjatig nu,men nn som vet vilken utgång det är?
//Andreas
ingen?
ir0n wrote:ir0n wrote:Jodå larmet fungerar för övrigt....det blinkar å löser ut på alla brytare! tror bara att det inbte finns ngn tuta installerad...börjar bli tjatig nu,men nn som vet vilken utgång det är?
//Andreas
ingen?
Ja vet så fort ja har letat fram min manual som ligger i någon påse i bilen.. ha tålamod =)
ledning 6 ska gå till tutan, beroende på tuta monteras ett relä imellan...
Kolla monteringsanvisningen på:
http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s.pdf
Sidan 5, punkt 8.
Sidan 5, punkt 8.
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Peugeot 106 -97 Rallye
Attsaeter wrote:ledning 6 ska gå till tutan, beroende på tuta monteras ett relä imellan...
Sidan 5, punkt 8.
shit alltså...nu har jag nog pajjat det rejält! satte i det relät jag pratat om längre upp i tråden. tutan fungerade då inte så jag kopplade tillbaka som det var innan. Problemet är nu att bilen inte startar!!!! startmotorn går runt,men den tänder inte! kan det vara startspärren till larmet som har gått in? ngn som har ngt tips? desperat efter hjälp!!
//Andreas
det ska klicka i det när du vrider runt startmotorn, då drar relät och pumpen startar, nått sånt... hade glapp i min förut, räcket med att vicka på kontakten samtidigt som man drog runt start:en.
Annars kolla över andra kontakter i motorrummet, kan vara oxid på nån kontakt som gör att det trilskas.
Har du kollat om du får nån gnista? skruva loss ett stift och lägg det på motorn så att du får kontakt, vrid runt nyckeln och kolla om det gnistrar.
Annars kolla över andra kontakter i motorrummet, kan vara oxid på nån kontakt som gör att det trilskas.
Har du kollat om du får nån gnista? skruva loss ett stift och lägg det på motorn så att du får kontakt, vrid runt nyckeln och kolla om det gnistrar.
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Peugeot 106 -97 Rallye
Attsaeter wrote:det ska klicka i det när du vrider runt startmotorn, då drar relät och pumpen startar, nått sånt... hade glapp i min förut, räcket med att vicka på kontakten samtidigt som man drog runt start:en.
hade loss relät igårkväll å det klickar ju i det å så...verkar ok då lr? svårt att veta,verkar inte bränt lr ngt! om jag står å drar runt motorn en stund så klickar det flera gånger, ska det vara så?
ska plocka loss tändstiften imorgon...om det nu är gnista på tändstiften hur felsöker man ifall det sprutar in bensin i motorn? går det ta loss insprutarna lr ngt?
//andreas