Extra konbanekörning eller liknande iår? Rösta!

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang

En träff till i höst?

Nej, jag är inte intresserad.
5
6%
Nej, jag är inte intresserad.
5
6%
Ja! gärna på västkusten, typ Parkbanan.
15
18%
Ja! gärna på västkusten, typ Parkbanan.
15
18%
Ja! gärna på östkusten, typ Emmaboda.
7
8%
Ja! gärna på östkusten, typ Emmaboda.
7
8%
Ja! gärna i Sthlmstrakten, typ Lunda.
9
11%
Ja! gärna i Sthlmstrakten, typ Lunda.
9
11%
Ja! gärna runt Jönköping el dyl.
3
4%
Ja! gärna runt Jönköping el dyl.
3
4%
Annat alt (skriv önskemål)
3
4%
Annat alt (skriv önskemål)
3
4%

Total votes: 84

Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Falkenberg e ju knappast nån bana för oss.

Funderar på att splitta ut denna diskussionen till medlemsforumet så vi kan skriva vidare.

I år e det mer bankörning än nånsin tidigare i klubben historia! Man måste se till vad folk vill betala/valuta. Alla kanske inte vill köra bana tex.
Det krävs ett antal nya medlemmar för att vi ska ha råd till att hyra tex Knutstorp själva. Det e inte realistiskt i dagsläget. Den ligger lite höftat på 35 000! Så det e allså sammarbete med andra klubbar som möjliggör sånt. Du e ju med på årsmötet den 14e, och en redovisning av klubbens ekonomi kommer att visas, samt budget.

Att det blir nått i skåne nästa år det ser redan ut som. Det e lite löst ännu, men ingen ska bli besviken och jag o Fnatte gör vad vi hinner o kan. Minst en möljighet per månad ska det finnas att köra bana/konbana.
Vi får ju se vad partnerskapet ger, och om det blir nån fortsättning tex.

Mer racing åt medlemmarna. Kul att ni är intresserade :cheers:
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

Peter Igelhammar wrote:Falkenberg e ju knappast nån bana för oss.

E den inte? :?
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
There's no school, as old skool
Waern
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Waern »

Jönsson wrote:

Det trodde inte jag heller innan jag provade den första gången, den är mer teknisk än den ser ut och vips så var tillochmed 205an snabbare än porscharna :evil4:
406 2,0 -00
406 2,2 sport -00
MX5 1,8 roadsport C -94 #77

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739 1050kg/131hk
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742 1110kg/131hk
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817 1000kg/131hk

medlem nr.816
toro

Post by toro »

varför inte söka sponsorer som vill vara med och sponsra lite . jag tror t.ex peugeot skulle kanske vilja vara med m.m ....

jag håller med dagger varför nöja sej med att vara bra när man kan bli bättre .
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

toro wrote:varför inte söka sponsorer som vill vara med och sponsra lite . jag tror t.ex peugeot skulle kanske vilja vara med m.m ....

jag håller med dagger varför nöja sej med att vara bra när man kan bli bättre .

Helt rätt, om bara Crew känner att de orkar med. De e lätt å ställa krav när man bara kan håva in resultatet :).
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Jönsson wrote:

Svår att få hyra också. Mig veterligen är det ingen klubb som fått hyra Falkenberg de senaste åren. Vet inte exakt varför, tror att det har att göra med grannarna som är rätt så många till banan.

Dagger: Ska vi ha nog med pengar att kunna hyra en bana NÄR VI VILL så måste vi nog ha några hundra tusen iallafall för att blidka de som redan bokat och betalt banan :wink:
Banorna bokas rätt så snabbt efter att STCC har gjort klart sin kalender. Så att hitta lediga tider på banorna utan att ha de tätt inpå varann är inte det lättaste. Speciellt med tanke på att man måste få tag på en tävlingsledare samtidigt.
Så man får hålla koll om det går STCC, SLC m.m. samtidigt så inte alla är uppbokade = mindre chans att hitta tävlingsledare.

Konstruktiv kritik är bra. Men så länge klubben utvecklas med fler/bättre banåka-tillfällen per år, så ska man inte klaga.
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Rash wrote:Konstruktiv kritik är bra. Men så länge klubben utvecklas med fler/bättre banåka-tillfällen per år, så ska man inte klaga.

Jag ser det inte som klagomål, mer som konstruktiv kritik. Man måste ju driva på lite om man vill se en förbättring. Eller ska alla bara knipa käft och vara nöjda och glada?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Rash wrote:
Konstruktiv kritik är bra. Men så länge klubben utvecklas med fler/bättre banåka-tillfällen per år, så ska man inte klaga.

DU förstår hur mycket jobb det är, jag klagar inte, men de som vill klaga får ju det.

Ordet e fritt får man hoppas :)

Tyder ju på intresse, sånt gillar vi :hello1: :love4:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Funderar på att splitta ut denna diskussionen till medlemsforumet så vi kan skriva vidare.

I år e det mer bankörning än nånsin tidigare i klubben historia! Man måste se till vad folk vill betala/valuta. Alla kanske inte vill köra bana tex.
Det krävs ett antal nya medlemmar för att vi ska ha råd till att hyra tex Knutstorp själva. Det e inte realistiskt i dagsläget. Den ligger lite höftat på 35 000! Så det e allså sammarbete med andra klubbar som möjliggör sånt. Du e ju med på årsmötet den 14e, och en redovisning av klubbens ekonomi kommer att visas, samt budget.

Att det blir nått i skåne nästa år det ser redan ut som. Det e lite löst ännu, men ingen ska bli besviken och jag o Fnatte gör vad vi hinner o kan. Minst en möljighet per månad ska det finnas att köra bana/konbana.

Tycker inte man ska utesluta Fbg innan man undersökt möjligheterna. Glömde förresten nämna Anderstorp också :) Kom inte och säg att nåt är för stort eller för dyrt, det är sånt man måste kunna lösa i framtiden, genom det vi diskuterar här, en högre budget och hur man uppnår det.

Jag vet att det inte är realistiskt i dagsläget att kunna hyra en bana för 35k, men man kan ju inte låsa sig till dagens situation, utan blicka framåt och bygga upp något. Klubbar som Saab och Volvoklubben hyr ju Knutstorp, visst är dom större, men varför ska inte vi ha som målsättning att bli lika stora? Visst, nu drömmer jag väl lite men varför inte lägga ribban högt och kanske nå halvvägs?

Det är väl inte jättekonstigt att vi skåningar inte dyker upp på alla banträffar. Närmsta riktiga bana i nuläget är väl Kinnekulle. Inte för att det är blodigt långt dit, men man måste ju räkna in övernattning och sådant också.

Tycker inte du behöver splitta, detta rör väl i allra högsta grad huvudämnet.
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

Varför inte göra som vw och annordna en megastor Puggträff? Bjuda in utländska klubbar o dyl.. Bug Run besöks ju av fler än bara svenskar.. Tänk så många häftiga puggar de skulle kunna komma från te.x england o frankrike :love7:
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jönsson wrote:Varför inte göra som vw och annordna en megastor Puggträff? Bjuda in utländska klubbar o dyl.. Bug Run besöks ju av fler än bara svenskar.. Tänk så många häftiga puggar de skulle kunna komma från te.x england o frankrike :love7:

"Pug Run"

Det skulle kunna funka. Folk utanför gränserna är betydligt villigare att resa än vad vi svennar är. 2cv träffen som cittraklubben hade nyligen drog tusentals folk från hela världen.
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

TheDagger wrote:
Jönsson wrote:Varför inte göra som vw och annordna en megastor Puggträff? Bjuda in utländska klubbar o dyl.. Bug Run besöks ju av fler än bara svenskar.. Tänk så många häftiga puggar de skulle kunna komma från te.x england o frankrike :love7:

"Pug Run"

Det skulle kunna funka. Folk utanför gränserna är betydligt villigare att resa än vad vi svennar är. 2cv träffen som cittraklubben hade nyligen drog tusentals folk från hela världen.

Nice!

Med tillräckligt många intresserade borde man ju få in tillräckligt med pengar för att hyra en bana helt för Peugeot. Detta skulle ju gå att utveckla till något stort. Kanske Peugeot-sverige skulle vara intresserade av att ställa ut lite nya bilar för visning och dyl. Mot en viss sponsring då självklart ;) Prickar man rätt i kalendern kanske tillochmed IPS har tid o komma och visa upp 407'an... :)
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Kontakt med danska o norska klubben har jag. La upp en träff i Danmark, hur många åkte på den? Norrmännen har pratat om en banträff i Norge. Men det blir ju en bit dit :roll: Vi ska se nästa år.

Falkenberg e en av få klubbar som äger sin bana, o det e nog därför den e svår att hyra bla. Mkt aktiviteter redan där.
I takt med att vi rekryterar mer medlemmar så ska vi ha fler aktiviteter då vi får större budget.
Den nuvarande räcker inte till mer bankörning, o alla pengar vi tjänar kan vi ju inte bara lägga på det heller. Det finns ju andra intressen o utgifter för klubben.
Då får vi tex ha en mkt dyrare startavgift, för att täcka kostnaderna, vilket ger mindre deltagare= mindre pengar... moment 22.
Däremot ett utvecklat sammarbete med andra klubbar som hyr banor ser jag gärna.

Peugeot Sverige har inte visat oss nått större intresse förrän sista året. Nu tar de kontakt med oss o jag styr upp mindre happenings då de har olika releasefester. Vi får synas o de får mer publik. Sist va det ju i Sthlm när Markoolio spelade bla. Kanonbra reklam för oss att ha en monterplats hos dem då.
Vi kommer att synas i nya Peugeot News som går i tryck i början av oktober 8), hoppas på att fler hittar hit till PSC och blir medlemmar.

Det jobbas på flera olika plan, även om det inte syns.
Tex så va samverkan med Micro o Streetcarfest i somras ju ett bra utbyte.
Jag känner att involvera mej mer i träffbiten hinns inte med, men jag har som målsättning att vi ska kunna lufta våra bilar tillsammans mer nästa år än i år, vilket då va ändå mkt mer än åren innan...

Ni får skilja på banträffansvarig o träffansvarig.

Den 14e oktober e det val till ny styrelse, det står er fritt att söka poster där och föreslå i motioner.
Känner nån att de hinner med mer än jag tex så kliver jag givetvis mer åt sidan på min post.

Fram för fler förslag o önskemål :headbang: , o kramas i trafiken :wink:
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:

Tidigare:

Vem är Mr Cap?
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

Hoppas du inte ser negativt på det jag skriver peter, ger bara somsagt förslag :) Träff i danmark? har jag nog missat, när va den? :?
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Ingen fara, men det e lite mkt "jag önskar" o lite mindre realitet på att genomföra.... Men förslag e som sagt bra.

Ehh jag mindes fel :oops: , det var förra året det va i Danmark. Men med norrmännen har jag flitig kontakt på msn,
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=42717
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:

Tidigare:

Vem är Mr Cap?
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

Hehe va de förra året va de kanske inte så konstigt ja inte hade koll på det ;) Bor ju relativt nära danmark så hade inte vart nått problem för mig o dra över dit om de hade blivit något stort..

Jo mycke "ja önskar" som du säger men kanske någon av alla ideér kan utveckas till något som passar klubben... :) Hur som helst så gör ni ändå ett jäkligt bra jobb! Har inget att klaga på från årets banträffar.. :)
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

TheDagger wrote:

Tycker inte man ska utesluta Fbg innan man undersökt möjligheterna. Glömde förresten nämna Anderstorp också :) Kom inte och säg att nåt är för stort eller för dyrt, det är sånt man måste kunna lösa i framtiden, genom det vi diskuterar här, en högre budget och hur man uppnår det.

Jag vet att det inte är realistiskt i dagsläget att kunna hyra en bana för 35k, men man kan ju inte låsa sig till dagens situation, utan blicka framåt och bygga upp något. Klubbar som Saab och Volvoklubben hyr ju Knutstorp, visst är dom större, men varför ska inte vi ha som målsättning att bli lika stora? Visst, nu drömmer jag väl lite men varför inte lägga ribban högt och kanske nå halvvägs?

Det är väl inte jättekonstigt att vi skåningar inte dyker upp på alla banträffar. Närmsta riktiga bana i nuläget är väl Kinnekulle. Inte för att det är blodigt långt dit, men man måste ju räkna in övernattning och sådant också.

Tycker inte du behöver splitta, detta rör väl i allra högsta grad huvudämnet.

Visst kan man diskutera om man ska hyra tex Gelleråsen tre gånger under en säsong eller Anderstorp en gång. Vilket ju blir typ samma hyrkostnad.. Dessutom då Anderstorp med sina långa rakor och snabba svepande kurvor inte passar standard-puggen.

Anderstorp och Mantorp kostar ca 60`000kr/dag under högsäsong, en siffra som tydligen ska stämma.

För ca tre år sedan var den siffran ca 40-45kkr... Men nu har de ju visserligen byggt ett nytt depåhus m.m.

Nu var inte Anderstorp själva kärnfrågan, men ville bara förtydliga att det kostar en slant. Vilket en klubb med 269medlemmar kanske har lite svårt att motivera som lönt.

Vi eftersträvar säkerligen samma saker Dagger, fast med verkar nog bara olika i uttryck.

OT: Har inte sett någon info om när årsmötet är? Har för mig att det var 14okt men inte sett någon officiell tråd?
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Peter Igelhammar wrote:
Den 14e oktober e det val till ny styrelse, det står er fritt att söka poster där och föreslå i motioner.
Känner nån att de hinner med mer än jag tex så kliver jag givetvis mer åt sidan på min post.

Du ser väl inte det här som klagomål på styrelsen hoppas jag? Jag tycker ni jobbar bra, men man måste ju som sagt pusha lite för att lägga ribban högre och högre. Tycker det verkar som om ingen förstår vad det är jag vill ha fram :roll:
Och man ska väl inte behöva sitta i styrelsen för att få komma med önskemål och förslag hoppas jag, klubbmedlemmarna måste ju få höras också.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Rash wrote:Vi eftersträvar säkerligen samma saker Dagger, fast med verkar nog bara olika i uttryck.

Jag försöker uttrycka mig så gott jag kan faktiskt.

Jag vet också att Anderstorp och vissa andra banor är svindyra, men man ska ju inte utesluta dom på livstid för det. En dag kanske vi står där med 150 puggar (och cittror) i depån, det vore väl inte fel :)
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Det jag vet om just Falkenberg är att de bara har ett fåtal dagar då körning tillåts pga grannsituationen och att den är i stort sett omöjlig att hyra för utomstående för banträff. Så var det för ett par år sen iaf.

Jättekul om Peugeot Sverige börjar vakna och att det kanske går att få till ett närmare samarbete och kanske t o m av ekonomisk art. Intresset var svalt på "min tid" iaf, men trägen vinner. Tror båda skulle ha mycket ut av ett samarbete. Det ena utesluter inte det andra och enskilda ÅF tycks vara mer lättpratade och Jonsson Bil var t ex intresserade av att göra något mer runt en banträff på Gelleråsen.

Vad gäller försäkring så börjar ju de tidigaste 205 GTI falla inom ramen för MHRF-försäkring, men då är det http://www.peugeotklubben.se/ som gäller, det är knappast lönt att MHRF-ansluta PSC för ett fåtal bilar. Men det kanske kan vara värt att kolla upp ett samarbete med SPK t ex genom ömsesidig rabatt på medlemsavgiften för den som redan är medlem i den andra klubben? Lite svårt att administrera, kanske, men en idé iaf.

Apropå "PugRun"... "Nordic PugFest" var ett koncept som tyvärr bidde en tumme pga osäkerheter runt SBF-medlemskapet (men det är utrett) och att jag kroknade. Men det är helt klart något att ta upp igen. Gelleråsen ligger bra till för norrmän och åtminstone halvhyfsat till för danskar, jyllänningar tar nog båten till Gbg t ex, vi hade iaf några DK-bilar ett år. Gelleråsen har också en maskindepå som lämpar sig bra för storträff med kringaktiviteter. "Francophilia", dvs franskbilsträff, kördes några år men blev inte så välbesökt som jag hade hoppats, men kanske en kombination har förutsättningar att bli något riktigt stort? "Francophilia Nord"? Detta kräver dock stort engagemang från fler medlemmar än styrelsen.

Områden för kringaktiviteter har iofs andra banor också, men t ex Mantorp är relativt trist att köra med en slö bil och då kan jag bara tänka mig hur Anderstorp känns. De banor med gynnsamma lägen (på ett eller annat sätt) som är mest givande att köra med våra bilar tycks vara Kinnekulle, Gelleråsen, Knutstorp och Sturup. A-/M-torp tror jag inte vi räknar hem i "kul per krona"-kalkylen att engagera oss i inom ett femårsperspektiv iaf.

Men det finns ju gott om körningar med andra arrangörer som det kanske går att "snika in sig" hos eller bara åka dit som fristående.

Medlemsantalet är inte jättehårt kopplat till medlemsavgiften om man inte råkar slå i taket. Om jag minns rätt så minskade det inte alls efter höjningen 150 -> 200 kr, men då pratat vi en ganska lite förändring till en fortfarande låg avgift. Någonstans går ju smärtgränsen och jag tror att en höjning direkt till 300 kr skulle ge ett tapp. Men i år har man ju fått ovanligt mycket för medlemsavgiften, så det kanske skulle accepteras ändå? Jag skulle iaf inte rekommendera en drastisk höjning direkt, utan att ta det långsamt isåfall.

Vad kan potentiellt medlemsantal vara? 500? Tror vi maxat på ca 350, men det kanske nån annan har bättre koll på. Nu är vi ca 270 och vad är det då som skulle locka resterande 230? Jag tror inte det finns något enskilt svar på det.

Men en öppen fråga. Finns det något egenvärde i många medlemmar? Visst mer pengar in, men risken är att det bara blir en utspädd verksamhet som inte gör någon nöjd om man börjar tänka att jaga andra målgrupper. Jag tror på att hålla en strategi och tydlig profil inom området år efter år och tänka till runt marknadsföring i stället för att anpassa verksamheten till fler.

Jag tror på bankörning som kärna i en "Sport Club", sen att medlemmarna väljer att "sporta till" bilarna på utsidan, insidan eller både-och med en verksamhet anpassad till detta tror jag är något att hålla fast vid. En viktig komponent är också att medlemmar och användare ska kunna få hjälp med sina bilar. Tror t ex inte att vi ska konkurrera med tex SPK när en del av våra bilar börjar bli klassiker.

Oj, vad mycket det blev... :oops:

Mina förslag för att öka medlemsantalet och ev. kunna motivera en höjning av medlemsavgiften är:

-Fortsätt hålla fast vid den inslagna profilen.
-Titta igen på ett evenemang med högre svansföring, t ex "Francophilia Nord".
-Fortsätt och öka kontakterna med Peugeot New och motorpress. Andra forum eller motorsiter kan också vara bra marknadsföringskanaler.
-Fortsatt genomtänkt deltagande på mässor/träffar/utställningar.
-Satsa mer på mekartips och bilfakta för att stärka innehållet på hemsidan.

Det finns säkerligen fler och bättre idéer, men det var vad jag hade på hjärtat just nu iaf.

EDIT: -Fortsatt genomtänkt deltagande på mässor/träffar/utställningar.
Last edited by Pär H on Thu Sep 20, 2007 12:37, edited 1 time in total.
EN 14497
Locked