Mirsad Menovich fixade problemet fy f*n va gött! Jävla as på verkstan. Det borde vara möjligt att göra en anmälan om ocker idet fallet
Dom tittar väl inte efter, bara antar vad som är fel och så får kunde betala oavsett om det är det eller inte.
Jag köpte en gammal BX som reservdelsbil i våras. Killen hade haft den inne på verkstan och fått konstaterat att hydraulpumpen läckte och behövde bytas till en kostnad som lätt översteg bilens värde. När jag köpt bilen tittade jag efter var det läckte och det vara bara tryckröret som behövde dras åt. Skulle kostat max 100 spänn att låta verkstan spänna röret, det tog kanske en kvart för mig att göra det.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Dom tittar väl inte efter, bara antar vad som är fel och så får kunde betala oavsett om det är det eller inte.
Jag köpte en gammal BX som reservdelsbil i våras. Killen hade haft den inne på verkstan och fått konstaterat att hydraulpumpen läckte och behövde bytas till en kostnad som lätt översteg bilens värde. När jag köpt bilen tittade jag efter var det läckte och det vara bara tryckröret som behövde dras åt. Skulle kostat max 100 spänn att låta verkstan spänna röret, det tog kanske en kvart för mig att göra det.
Nä det är sant men ändp ingen ursäkt för verkstaden. I VIB artikel står det att det hela utspelade sig under semestertider.. Sommarvikarie eller hur skall man utläsa det yttrandet mellan raderna?
TheDagger wrote:Dom tittar väl inte efter, bara antar vad som är fel och så får kunde betala oavsett om det är det eller inte.
Nä det är sant men ändp ingen ursäkt för verkstaden. I VIB artikel står det att det hela utspelade sig under semestertider.. Sommarvikarie eller hur skall man utläsa det yttrandet mellan raderna?
Märkesverkstäderna själva verkar vara av åsikten att dom inte behöver nån ursäkt. Har hur många exempel som helst. En Audi jag fick in gick illa, den hade tidigare varit på Din Bil och dom påstod att luftmängdmätaren var paj och bytte den för 6000 spänn. Bilen gick inte ett dugg bättre men han fick betala. Efter lite felsökning upptäckte jag att kamremmen stod fel. Först tyckte jag den stog rätt efter märket, men efter att ha lyft ventilkåpan så jag att kammens position inte såg rimlig ut. Det visade sig att kamdrevet hade blivit monterat bakofram vid ett tidigare byte av toppackning. Sånt klarar tydligen inte en märkesverkstad att reda ut.
En Caravellebuss (diesel) jag hade bytt toppackning på havererade för ägaren i tyskland efter ett par månader. Kamremmen hade brustit. Ägaren ville ha det till att det var vårt fel. Men han hade också haft den på en märkesverkstad och bytt tror det var vattenpump efter det. På hans kvitto därifrån stod det att dom iaktagit att det var ett jack i kamremmen men dom hade inte monterat en ny!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.