Har precis bytt motor i min 205a gti 91a och trodde allt var kopplat som det skulle men när jag vrider om nyckeln så verkade det inte komma fram soppa,
kopplade direkt+ på pumpen så vet att den funkar som den ska men den går inte på tändningen och spridarna öppnar sig inte????
Och ja jag har kollat säkringarna men soppa relät verkar inte slå till har ingen aning om vad det kan vara för fel efterssom jag står helt ovetandes när det handlar om elsystem.
Är det någon här på forumet som haft liknande problem efter sina motorbyten?
Last edited by 205_skbg on Sun Mar 16, 2008 19:32, edited 3 times in total.
205_skbg wrote:Har precis bytt motor i min 205a gti och trodde allt var kopplat som det skulle men när jag vrider om nyckeln så verkade det inte komma fram soppa,
kopplade direkt+ på pumpen så vet att den funkar som den ska men den går inte på tändningen och spridarna öppnar sig inte???? Och ja jag har kollat säkringarna men soppa relät verkar inte slå till har ingen aning om vad det kan vara för fel efterssom jag står helt ovetandes när det handlar om elsystem.
Är det någon här på forumet som haft liknande problem efter sina motorbyten?
har du kollat så du har bensin i tanken?
Medlem 397 när det sist betalades!
●306Gti6
*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*
Richard Gustavsson wrote:TPS och ÖDP kontakterna gå att koppla ´fel, likadant 3 poligt kontaktstycke och kabeln räcker.
hmm vad är tps för något och var sitter den? kollat så att ödp givarn är inkopplad nu iaf och det var den, men pumpen går inte noch spridarna öppnar sig inte???
/Benny Hesselgard
saab 900 -88 (parkerad i stolpe)
celica -89 (stake genom blocket)
celica -86 (stulen å bränd)
jetta -86 (skuren motor)
Civic coupe -95 (voltad in i trädgård) 141Db
micra-89 (totalhavererad å skrotad)
205 Gti (bränt elsystem, nu fixat) 136 Db snart mer
Mazda B2500 pickis. Bruksbil...eller inte sönderrostad ram
Ska nog sluta med bilar...
spjällkontakten når ju inte dit, men ska testa att byta ödp givarn för säkerhets skull.
har testat 2 olika boxar så tror inte det är det:(
kanske nån i skaraborg som vill tjäna en liten slant på att lokalisera felet?
quamen wrote:kolla så du inte glömt + matningen till härvan, eller nån jord
finns det nåt elschema som går att få tag i för elen under huven? enda lösa kabeln jag hittat var en lös kabel som gick ut ur kabelmattan men vet inte vart den ska, sen finns det ett brunt kontaktstycke hängandes löst bak med trasiga kablar men som jag minns så har den inte vart inkopplad under tiden jag haft bilen så den borde inte ha någon påverkan men man vet ju inte...
jävla strulbil då bytt ödp givarn och letat som en dåre men hittar f*n inte vad som kan vara fel, ingen som e duktig på 205or här som kan ge nåt värdefullt tips?
Du har inte pillemojsat bland säkringarna så pass att du råkat rycka ut den oerhört tunna, löjliga och till synes obetydliga kablen som går till sopparelät? Ska försöka beskriva den:
Huka dig ner på marken, öppna luckan till säkringarna (den brukar iofs alltid vara öppen på dessa bilar)
Har för mig att den är gulbrun, kan lova att den ser obetydlig ut
Den har ett typ platt plastkontaktstycke som bara ska pluggas ihop.
Ska för säkerhets skull titta på min egen bil imgn för att se om min beskrivning är vettig?
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Du har inte pillemojsat bland säkringarna så pass att du råkat rycka ut den oerhört tunna, löjliga och till synes obetydliga kablen som går till sopparelät? Ska försöka beskriva den:
Huka dig ner på marken, öppna luckan till säkringarna (den brukar iofs alltid vara öppen på dessa bilar)
Har för mig att den är gulbrun, kan lova att den ser obetydlig ut
Den har ett typ platt plastkontaktstycke som bara ska pluggas ihop.
Ska för säkerhets skull titta på min egen bil imgn för att se om min beskrivning är vettig?
EDIT:
Den ene kabeln är vit och den andre gul. Kontaktstycket är svart.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
ja tjuvar lite på denna tråd då ja har ett liknande problem..
Kopplade in motorn idag efter o haft ur hela skiten ur bilen. allt verkar sitta på sin plats o när ja vrider om så verkar allt funka förutom att bensinpumpen går inte.. ja o fassan mäter lite o kommer fram till att där går ingen spänning fram till varken säkringen för bensinpumpen eller själva bensinpumpen..
Kan detta bero på som någon skrev, att vi bytat plats på tps och ödp?