*Gäsp* Äntligen hemma efter 45 mil i regn, och en kopp te hemma hos familjen Öhlin på vägen...!
Jäklar va sköj det va!!!

Kallt så in åt h-e, men det märker man ju inte i bilen...

Dagen började väll sådär halvbra för mig, vaknade glad i hågen 07:45 i Kallebäcken på andra sidan GBG. Så långt allt gott, men det visade sig snabbt att min gigantiska papperskarta över staden inte täckte det industriområde där den mytomspunna Parkbanan ryktades ligga...
Efter att ha provat i princip alla hamn-infarter på en sträcka av minst 5 km började klockan närma sig 08:30. Oron över att missa förarmötet började växa sig stark när jag plötsligt fick syn på en svart 206:a med "inspirerad" körstil som kastade sig in på en tvärgata. Snabbt som ögat planterades gaspedalen i golvmattan, tappade jag bort honom nu kunde jag ju lika gärna vända hemåt igen...

Efter en 6-700 meter stannade han plötsligt på en tom grusparkering. *Henkan fattar ingenting* -Vart är alla andra? -Har jag kommit rätt?? Tror det tog säkert en timme innan jag fattade att jag missat den lilla petitessen vintertid...

Nåja, jag kom ju i tid iaf...
Då var det väll bara att tömma bilen då och plocka fram hjälmen jag köpte billigt efter Gelleråsen för två veckor sedan... *panik* Vart i h-e är den #%"/(#&/%-hjälmen??? Rätt svar: Precis innanför dörren i hallen så att man inte glömmer den...
TACK Mangie och Waern*2 för lån av hjälm! :notworthy:
Körningen gick dock kanon! Galet kul bana som verkade passa stegning i mitt slagskepps växellåda utmärkt...! Var i princip bara att hinka i 2:an efter första kurvan och sen kunde man koncentrera sig på att gasa, bromsa och styra - nog så svårt för en nybörjare!

Möjligt att man skulle kunna tjäna lite tid på att få i 3:an strax innan andra chicanen, får utvärderas på nästa Parkbane-träff.... Efter att ha fyllt i lite mer luft i däcken vid lunchtid kändes bilen genast mycket stabilare, men då kom tyvärr regnet och det obefintliga mönstret fram hos michelinarna gjorde sig påminnt. Under mina två regnvarv kände man dock hur otroligt mycket man utvecklats och lärt känna sin bil sen man började på förmiddagen...! Är ju kul det här!
Stort tack till samtlig inblandade i denna kanon-träff, jag längtar intensivt efter våren å fler bandagar med PSC. Irriterande att det ska bli vinter redan efter bara 1,5 träff...
/Henkan - trött, glad och biten