byta stereo 206?
byta stereo 206?
skall byta ut originalstereon i min rc mot en sony, men undrar ifall någon vet hur set sser ut på baksidan?
ifall man behöver nån adapter eller om det är iso-kablage där bakom som vanligt?
senare så undrar jag vad det är för storlek på högtalarna i framdörrarna och vilka som kan rekkomenderas/tänkas passa?
tror att jag läste nånstans att de inte får bygga så mycket på djupet.
ifall man behöver nån adapter eller om det är iso-kablage där bakom som vanligt?
senare så undrar jag vad det är för storlek på högtalarna i framdörrarna och vilka som kan rekkomenderas/tänkas passa?
tror att jag läste nånstans att de inte får bygga så mycket på djupet.
Tja!
Det är vanligt ISO kablage, Högtalarna i dörrarna är ett kit på 6.5 tum, och bak sitter 5.25 koaxialer
har själv inte bytt högtalarna så jag vet inte exakt hur mycket som går in... men jag har som du oxå hört att det är lite halv ont om plats... dock går det att skära ut och göra bafflar så att man får in lite mer..
MVH//
Lukas
Det är vanligt ISO kablage, Högtalarna i dörrarna är ett kit på 6.5 tum, och bak sitter 5.25 koaxialer
har själv inte bytt högtalarna så jag vet inte exakt hur mycket som går in... men jag har som du oxå hört att det är lite halv ont om plats... dock går det att skära ut och göra bafflar så att man får in lite mer..
MVH//
Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
ISO passar, bara att byta plats på två kablar. 6.5" i dörrarna.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
härligt, tackar för svaren.. då blir det tine svårt att koppla in.. antar att det är konstantström sladden som skall skifta plats, så den behåller lagringarna på stationerna.
hur är det med ramen runt stereon, passar en eftermarknads rakt i eller måste man köpa en ram att ha runt? så jag vet vad jag ska köpa på en gång när jag står där i affären.
hittade par sony-högtalare som bara byggde 48mm på djupet, så de borde passa tycker man.
hur är det med ramen runt stereon, passar en eftermarknads rakt i eller måste man köpa en ram att ha runt? så jag vet vad jag ska köpa på en gång när jag står där i affären.
hittade par sony-högtalare som bara byggde 48mm på djupet, så de borde passa tycker man.
Nu är jag inte med på vad du menar? Följde det inte med en vanlig ram till stereon som det gör till alla när men köper nytt?krille! wrote:Stereon passar utan problem, men jag har en sån där ram runtom som täcker det som stereon inte täcker eftersom originalstereon är lite större, så det är mer en kosmetisk lösning för min del.
Kostade ca 150:- på Peugeot, dyrt för en liten plastbit men det får det väl vara värt
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Alex wrote:Nu är jag inte med på vad du menar? Följde det inte med en vanlig ram till stereon som det gör till alla när men köper nytt?krille! wrote:Stereon passar utan problem, men jag har en sån där ram runtom som täcker det som stereon inte täcker eftersom originalstereon är lite större, så det är mer en kosmetisk lösning för min del.
Kostade ca 150:- på Peugeot, dyrt för en liten plastbit men det får det väl vara värt
tror det är en sån han menar.. ramen man får med täcker ju inte helt.
Kör:
206 GTi -01
309 GTi -89 (mainchef edition)
206 GTi -01
309 GTi -89 (mainchef edition)
dunta wrote:Alex wrote:Nu är jag inte med på vad du menar? Följde det inte med en vanlig ram till stereon som det gör till alla när men köper nytt?krille! wrote:Stereon passar utan problem, men jag har en sån där ram runtom som täcker det som stereon inte täcker eftersom originalstereon är lite större, så det är mer en kosmetisk lösning för min del.
tror det är en sån han menar.. ramen man får med täcker ju inte helt.
Hmm, tror jag monterat typ sex olika HU i 206or och då har ALLA ramar varit i rätt storlek och fyllt ut hela. Men då har jag kanske bara haft tur, vem vet
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
precis sådan ram jag tänkte på..
kollade lite på originaltstereon idag o den verkar hålla "standard"storlek.
men om det glipar så får man väl köpa ramen antar jag.
hur får man bort originalstereon? måste man in på peugeot o låna pinnarna eller finns det andra lika smidiga sätt att få ut originalstereon?
hur får man bort originalstereon? måste man in på peugeot o låna pinnarna eller finns det andra lika smidiga sätt att få ut originalstereon?
Lopex wrote:precis sådan ram jag tänkte på..
eller 4st dyckert spik funkar oxå..
nu är stereon bytt..
4 spikar funkade fint för att få ut gamla.
ingen täckningsram behövdes
kablaget passade rakt av.
tack för allas hjälp
blev ett jäkla lyft iaf med en ny hu. har jbl-paketet i bilen o har ändå tyckt att det bottnat ur o inte spelat rent alls. burkigt och tomt ljud hela tiden typ så fort man dgrog på.. nu märker man att d va originalstereon som va flaskhalsen, för nu spelar det jäkligt rent o fint genom hela registret.
så ett byte av originalstereon rekommenderas starkt.
4 spikar funkade fint för att få ut gamla.
ingen täckningsram behövdes
kablaget passade rakt av.
tack för allas hjälp
blev ett jäkla lyft iaf med en ny hu. har jbl-paketet i bilen o har ändå tyckt att det bottnat ur o inte spelat rent alls. burkigt och tomt ljud hela tiden typ så fort man dgrog på.. nu märker man att d va originalstereon som va flaskhalsen, för nu spelar det jäkligt rent o fint genom hela registret.
så ett byte av originalstereon rekommenderas starkt.