Fick lite sturl med min 206 GTi imorse. Åkte E20 mot södertälje, hade runt 3.500-4000rpm konstant. stanna senare vid en bensinmack för att köpa lite frukost. när jag kom ut o skulle starta bilen ville den först inte starta alls. väntade lite och provade igen. fick igång den men den gick väldigt ojämnt på tomgången, pendla mellan 500rpm o 1.500rpm. kunde åka därifrån, en bit iaf, innan den dog. men efter att jag startat upp den igen funka den utan problem..
någon som har någon idé vad detta kan bero på?
206 GTi startproblem
206 GTi startproblem
Kör:
206 GTi -01
309 GTi -89 (mainchef edition)
206 GTi -01
309 GTi -89 (mainchef edition)
-
black_jack
Tja
Har till och från ungefär samma problem. Bilen har dött 2ggr vid körning, har också startat igen och inga problem. Startar ibland så går den dåligt och sen efter ett par minuters körning återgår den till det normala.
Min kontrollampa för motorns självdiagnos började lysa för ett tag sen men sen slutade den lysa efter nån dag. Sen dess har den gått bra.
Misstänker att den misständer på något sätt.
Undrar också vad det kan vara...
Har till och från ungefär samma problem. Bilen har dött 2ggr vid körning, har också startat igen och inga problem. Startar ibland så går den dåligt och sen efter ett par minuters körning återgår den till det normala.
Min kontrollampa för motorns självdiagnos började lysa för ett tag sen men sen slutade den lysa efter nån dag. Sen dess har den gått bra.
Misstänker att den misständer på något sätt.
Undrar också vad det kan vara...
Thers only one real man: MacGyver...
Visst kan det vara lyftarna, men jag är tveksam till det i och med att det hände efter att du varmkört motorn(såvida du inte var inne på macken i 30+ minuter).
Har samma problem som black_jack, men det är bara ibland när bilen kallstartas vid låga temperaturer, har dock inte haft någon vandrande tomgång vid dessa tillfällen som trådskaparen..
Har samma problem som black_jack, men det är bara ibland när bilen kallstartas vid låga temperaturer, har dock inte haft någon vandrande tomgång vid dessa tillfällen som trådskaparen..
- el cacique
- Klubbmedlem

krille! wrote:Visst kan det vara lyftarna, men jag är tveksam till det i och med att det hände efter att du varmkört motorn(såvida du inte var inne på macken i 30+ minuter).
Hur är det med bränsleförsörjningen i dessa bilar? Bränslepump?
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad