Hallå alla nu är jag och Peder_205 tillbaka från GDS hallen.
Besöket blev ej som vi tänkt och jag ska skriva ner vad vi gjorde och vad vi såg samt posta filmer och bilder. Kolla gärna dessa och kommentera.
Det började med att vi hissade upp bilen, vårat mål med besöket var att byta downpipe packningen och byta bränslefilter.
Bilen var varm så vi bestämde oss att byta bränsle filter, jag och brorsan är vad ni experter kallar nybörjare. Och det är också varför vi har peugeot så man kan meka och lära sig.
Börjar att bränslefiltret från peugeot är för litet jämnfört med det som sitter på.
http://s268.photobucket.com/albums/jj6/TimMi16/?action=view¤t=DSC00215.jpg
Vi bestämmer oss för att testa byta ändå. Skruven gick av som satt i chassiet. Brorsan tar ur slangen och sprutar ner sig själv med bensin.
Slangarna passa ej riktigt så vi sket i det. Nu vet vi att eventuellt knipa slangen innan

hahah
Sen kollar vi downpipe packningen ser att bulten längst till vänster på grenröret saknas. Vart kan man få tag i såna ?
Downpipe packningen hur lossar man den högra bulten på bästa sätt ?
Sen som jag tidigare berättat jag koppla in ett öppet luftfilter och mätte spjället så jag bygga ett shysst short ram intake
Testkörde sedan den låter brutalt under huven
Men när man kör är bilen helt jävla orkelös innan 4000rpm den varvar men det händer inget. kan nästan varva ut 1an utan att d händer något.
Brorsan känner igen ljudet från när han koppla fel på fördelarn, när den inte gick rent. Fram till 35-4000 varv på 1an. Fast den går på alla 4a.
Jag är glad att avgassystemet ser bra ut och att katen är fin jag knacka på den
Kan saknad grenrörsbult orsaka detta fel.. såg ut att läcka därifrån också lite.
Grönvätska syns och läcker vid högersida om tråget.
Vad kan det vara ?
Jag filmade vakuumklockorna ni får bedöma båda sidor går likadant.
http://s268.photobucket.com/albums/jj6/TimMi16/?action=view¤t=MOV00221.flv
Godkännt ? kan det fortfarande vara dom?
Ibland får jag lust att ta alla mina sparpengar och bara renovera skiten ur bilen. Men ja kan ej
Sluta läsa och börja skriva. Jag känner mig ensam i min egna tråd.
Eller ni kanske inte vill att min bil ska fixas, så jag inte slår er på banträffarna
Tack för svar!
Besiktning är om mindre än en månad :S