Hjälp hus färg på bilen
Hjälp hus färg på bilen
Jag har just målat mitt dubbel garage . Nu efteråt har jag upptäckt att bilen fått färg prickar på lacken (406 v6- 02) Det blåste när jag rollade
garaget och bilen stog lite för nära. Jag har maskin polerat lacken men fläckarna finns kvar .jag har även provat med lacknafta men utan resultat. Husfärgen är beckers täcklasyr .
Finns det någon vänlig person som kan ge mej tips på vad jag skall göra?
Tacksam för tips
Mvh Lindberg
garaget och bilen stog lite för nära. Jag har maskin polerat lacken men fläckarna finns kvar .jag har även provat med lacknafta men utan resultat. Husfärgen är beckers täcklasyr .
Finns det någon vänlig person som kan ge mej tips på vad jag skall göra?
Tacksam för tips
Mvh Lindberg
406 v6 kombi-01
Aaahh!
Använd inte thinner för h*vete vad du än gör det kan lösa upp lack och färg å hela s*iten. Prova kemiskt ren bensin eller ren sprit! I måttliga mängder. Ta lite på en polerduk (inte papper för det repar lacken) och testa på en prick så du inte smetar över hela bilen och får massa repor som följd.
206gti -03
Kan Du Så Kan Jag!
Kan Du Så Kan Jag!
är det bara några få små prickar, brukar de gå skrapa bort med rakblad, var försiktig bara, sen polerar du efteråt, så försvinner alla repor!
------>>Bilder på min föredetta bil!<<------
Re: Aaahh!
royce wrote:Använd inte thinner för h*vete vad du än gör det kan lösa upp lack och färg å hela s*iten. Prova kemiskt ren bensin eller ren sprit! I måttliga mängder. Ta lite på en polerduk (inte papper för det repar lacken) och testa på en prick så du inte smetar över hela bilen och får massa repor som följd.
jaså ska man inte använda thinner.. det lärde mig fnatte att man ska använda för att ta bort asfaltsfläckar på bilen..
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Four rings to rule them all
Medlem no. 754
Re: Aaahh!
WoberT wrote:
jaså ska man inte använda thinner.. det lärde mig fnatte att man ska använda för att ta bort asfaltsfläckar på bilen..
Det var ju inte Thinner, lacknafta var det. Fast vi kanske råkade ta thinner
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Richard Gustavsson
Sikkens M600 Thinner funkar bra för sånt. Sen är det bara att efter polera.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- Peter Igelhammar
- Crew

lacknafta e bra att lösa asfaltsfläckar med, bara man e nogrann o tvättar o efterbehandlar efter. Men en så ny bil hade jag lätt lämnat in den hos mr cap eller nått. Bonusen e ju att du har en finare bil sedan än innan du spillde färg på den. Sååå dyrt e det ju inte.Sedan slipper du vaxa o dessutom e det garanti på jobbet.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Fnatte wrote:Nu när jag tänkte på det, thinner uttalat på engelska borde ju logiskt säga att det är förtunningsmedel...
hehe jo det va nog förtunningsmedel..
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Medlem no. 754
- Eric Josefsson
WoberT wrote:Fnatte wrote:Nu när jag tänkte på det, thinner uttalat på engelska borde ju logiskt säga att det är förtunningsmedel...
hehe jo det va nog förtunningsmedel..men lacknafta alltså.. då ska jag använda det idag.. =D vill sätta på min peugeot-sport-club.com dekal som jag fått nu oxå.. =D
Ömmh funkar lacknafta + dekaler? T-röd funkar annars.. bara att torka vänta på att det ska dunsta och "montera"
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
WoberT wrote:Fnatte wrote:Då var det posten som tyckte om ditt förra brev från Stenis för mycket och behöll det...
jo det måste ha varit nån som tycker om puggar =D
Jag lovar...jag sitter inte och sorterar brev.....jag letar utrikespaket...
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Det kan ha kommit till utrikesavdelningen av misstag.... *finurligt leende*
Eric> Varför skulle inte lacknafta funka? Blir det för fett efter eller?
Fast hur ska det då bli rakt för wobert? När han inte har sin lacknafta att sniffa på...
Eric> Varför skulle inte lacknafta funka? Blir det för fett efter eller?
Fast hur ska det då bli rakt för wobert? När han inte har sin lacknafta att sniffa på...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW