Helt vanliga gummin som är våldtagna... Prestandan vet jag inte, jag har kört med det på min gamla cabbe, tyckte att den inte var lika "vinglig" men å andra sidan slits väggarna snabbare (inte överdrivet) tyckte jag. antagligen pga stretchningen.
Men det är snygg sådär lagom!
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Nog låg den bra i kurvorna alltid, men eftersom man styvar upp däcksidorna så försvinner ju all fjädring i däcken = stenhårt. Det betyder ju också bättre väghållning på fina vägar, och sämre-än-vanligt väghållning på dåliga vägar...! När det släpper har det en tendens att släppa "mer" än vanligt också. Men framförallt ser det ju jäkligt ballt ut!
Håll koll på däcktrycket bara, eftersom du drar ut sidorna så vill gärna slitbanan bukta innåt i mitten. Man får mikla lite med luftrycket för att få hela slitbanan i marken alltså.
jo det ser jävligt ballt ut asså. Snygg bil också!
Får lite flaschbacks när jag ser din golf2:a. Saknar min som f*n. Dock var den inte lika fin.
Tack för tipsen! Ska se vad det blir till sommaren. Måste ha nya fälgar till SW:n. Och de gamla 16":arna vill vi inte se röken av.
Ekonomin är inte på topp just nu men det kan funka. Toffel som man är just nu så får det bli en hel del fot/rygg massage till tjejen. *hoppas, hoppas hoppas* Det är ju hennes bil också.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Självklart, fast jag tycker han kunde haft lite mindre breda ibak.. där blev det på tok förmycket. Möjligtivs om han breddat ut karossen och inte bara skräm...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
De ni har diskuterat, att fälgarna e bredare än däcken.
aha....trodde först att det var att fälgen var bred och "djup".
Hm.. njaa... Tyskstuk är:
Breda fälgar (oftast med med våldtagna däck monterat).
Väldigt små dimensioner 13"-14"
Låg bil tillsammans med detta.
så!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Antonio wrote:Tack för tipsen! Ska se vad det blir till sommaren. Måste ha nya fälgar till SW:n. Och de gamla 16":arna vill vi inte se röken av.
Sorry att jag kapar tråden här. Letar nämligen efter en uppsättning av 16" GTR-fälgar + däck i bra skick. Antonio, om du har sådana och det blir aktuellt att sälja får du gärna kontakta mig...
Antonio wrote:Tack för tipsen! Ska se vad det blir till sommaren. Måste ha nya fälgar till SW:n. Och de gamla 16":arna vill vi inte se röken av.
Sorry att jag kapar tråden här. Letar nämligen efter en uppsättning av 16" GTR-fälgar + däck i bra skick. Antonio, om du har sådana och det blir aktuellt att sälja får du gärna kontakta mig...
Det var synd, jag skulle helst vilja ha däck i hyfsat skick "på köpet" så jag inte behöver köpa nya på ca två säsonger. Är fälgarna i bra skicka annars, ej kantstötta eller skadade på annat sätt?
Yoss wrote:Det var synd, jag skulle helst vilja ha däck i hyfsat skick "på köpet" så jag inte behöver köpa nya på ca två säsonger. Är fälgarna i bra skicka annars, ej kantstötta eller skadade på annat sätt?
Ska kolla vad nya däck kostar...
De är ej kantstötta. Det enda som finns är en tunn ca 1,5 cm lång repa på ena fälgen. Verkar vara från nåt stenskott tror jag.