Jönsson wrote:passar toppen från 2liters mi16 på motorn från 1.9? Passar nånting alls motorerna emellan?
Vill du testa något kul så tar du mi16 blocket och sedan jaz toppen. Då får du en bra kompression och fart i maskinen
Vet inte exagt men det ska tydligen fungera.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Last edited by öhl-in on Fri Jan 11, 2008 10:25, edited 1 time in total.
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
Fnatte wrote:Balansering och lättning ger väldigt mycket tror jag, och kolla spel på allt. Det är inte för inte som serietillverkade motorer kan skilja med +/- 10-15 hk från motor till motor, dom är olika bra ihopsatta.
Det där är väldigt olika från motor till motor. Exempelvis kan en volvo b23 ge typ 20hk mer enbart genom balansering.
Men tar du en XU9J4 så är den fruktansvärt bra redan från fabrik så där är inte mycket att hämta på den. Men det gör åas ingen skada att balansera och vikta upp dom sista milligramen heller
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Inga wrote:Jag har en korkad fråga. Om man funderar på att ta sig upp på bana, men skulle vilja lära sig lite mer/bättre körning först; vart vänder man sig då?
Den var väl inte korkad. Frågan alltså. Du får helt enkelt komma till någon av våra banträffar och köra på en prova på licens. Eller så kör du bara på lugna timmen och känner dig för. Jag lovar att det är kul så tveka inte. Vi bits inte vi bara nafsar lite.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Inga wrote:Jag har en korkad fråga. Om man funderar på att ta sig upp på bana, men skulle vilja lära sig lite mer/bättre körning först; vart vänder man sig då?
Den var väl inte korkad. Frågan alltså. Du får helt enkelt komma till någon av våra banträffar och köra på en prova på licens. Eller så kör du bara på lugna timmen och känner dig för. Jag lovar att det är kul så tveka inte. Vi bits inte vi bara nafsar lite.
Hade jag haft lite hästkrafter när jag var ung så hade jag kört ihjäl mig, jag är säker. Sen har jag blivit äldre, och visare (läs fegare eller smartare). Det är faktiskt lite synd att jag inte lärde mig medan jag var tuff.
Berätta något om lunga* timmen är du snäll! Du eller nån annan såklart.
Men: nån 'utbildning' vad gäller förbättring gasa-bromsa-växla ta kurvor osv, det finns alltså inte?! Fast jag vet att goda råd, det kan jag få i massor
*Jag kan egentligen stava till lugna. Till protokollet.
Last edited by T One on Wed Jan 16, 2008 1:23, edited 1 time in total.
Skulle precis nämna det.. där e ju alltid med instruktörer på träffarna som kan åka med och ge tips o så.. Försök få Arne till att åka med dig.. han va skittrevlig när han åkte me mig
Jönsson wrote:Skulle precis nämna det.. där e ju alltid med instruktörer på träffarna som kan åka med och ge tips o så.. Försök få Arne till att åka med dig.. han va skittrevlig när han åkte me mig
Först kommer jag att komma och stå bredvid och käka korv, heja och observera.
annars kan jag rekommendera att hitta en krokig liten byväg att gasa på. bra sätt att få lite kontroll på bilen.
Såna har jag och det gör jag, även om jag inte fått uppleva rätt årstid med den här bilen än. Men jag står ju inte på hursomhelst på allmän väg öppen för trafik. De bästa vägarna brukar vara små och och roligt slingriga = faktiskt livsfarliga om man har för kul. Därför man uppfunnit bana tänker jag mig.
Hallå där, istället för att starta en hel ny tråd så klämmer jag in en liten fråga här... Har en 205gti -92 och har märkt att den inte har några "backlampor?" är det original eller ska det finnas "backlampor" egentligen?
maccan wrote:Hallå där, istället för att starta en hel ny tråd så klämmer jag in en liten fråga här... Har en 205gti -92 och har märkt att den inte har några "backlampor?" är det original eller ska det finnas "backlampor" egentligen?
Har för mig att de lyser lite svagt i den vänstra röda som e under stötfångaren.