Bredd och placeringen av forumet på sidan...?

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.

Ändra sidjusteringen av forumet?

Ja, till centrerat!
8
12%
Ja, till centrerat!
8
12%
Ja, till fullformat!
12
18%
Ja, till fullformat!
12
18%
Nej, jag är en hopplös bakåtsträvare som helst skulle vilja få forumet som pappersutgåva i brevlådan 4ggr om året... ;)
13
20%
Nej, jag är en hopplös bakåtsträvare som helst skulle vilja få forumet som pappersutgåva i brevlådan 4ggr om året... ;)
13
20%

Total votes: 66

406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Såhär skulle det gärna få se ut för mig (eller fullformat):
Image

Istället för:
Image
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
headlight

Post by headlight »

Twedmark wrote:Hej hopp!

När man gör en sida som anpassar sig efter fönsterstorleken så är det en del element som inte kommer att ändra storlek, närmare bestämt alla bilder. Det gör att t ex toppen på sidan kommer att ha en fast bredd så som den är gjord idag, medan forumet skulle kunna följa med ut i kanten. När jag gjorde sidan gjordes för tre-fyra år sedan surfade majoriteten på 800x600 eller 1024x768 och då var det inte motiverat att göra en sån variant, pga den lilla skillnaden det skulle göra.

Nu kan jag tycka att det skulle vara motiverat att göra sajten 1000 pixlar bred istället. Bredare än så blir bara svårt att läsa.

Wavik, fixa en ny sajt nu för i H-vete, i .NET med fräsiga AJAX-funktioner. :whip:
håller med upp till 1024 så blir det bra.. :D
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp :(
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Twedmark wrote:.....

Nu kan jag tycka att det skulle vara motiverat att göra sajten 1000 pixlar bred istället. Bredare än så blir bara svårt att läsa.

Wavik, fixa en ny sajt nu för i H-vete, i .NET med fräsiga AJAX-funktioner. :whip:
Ojdå, jag som trodde just du skulle sätta iväg i en "killing frenzy" över landet efter alla som dissade denna fasta bredd. :shock: Nu blev jag besviken! ;)

*Vill minnas att du 'tappade tålamodet' nån gång när det var aktuellt... *

BTW, återinför små teckenstorlekar i drop-listan, vid det här laget har t o m Rash lärt sig hur man gör det manuellt ändå... ;D
EN 14497
Post Reply