När jag skulle till jobbet i morse så ville inte bilen starta, en 206 GTi -99.
Den var nästan helt död, startmotorn snurrade kanske ett varv max...
Startade den sedan med hjälp av startkablar, då fastnade varvräknaren på ca 3000 var och låg där 1 minut och sakta gick neråt.
Nu är den jättekonstig, varvar lite som den vill när man kör. Men går jämnt på tomgången.
Den hackar även när man släpper på gasen?
NÅGON SOM HAR NÅGON IDE VA DET KAN VARA FÖR FEL!!!
Peugeot har ju stängt tills på måndag....
HJÄLP!!! Problem efter urladdat batteri 206 GTi
-
Hanspettersson
ECU:n kan ha lagrat någon felkod så den går i "limp home mode".
Du har förmodligen OBD2 så att du kan med pc och interface nollställa felkoderna.
Jag har en folkvagn som blir knäpp och måste resettas när man har haft dålig batterispänning.
Det finns förmodligen något annat sätt att kolla felkoder på också men jag är lite för ny på peugeot för att veta det.
Pelle
Du har förmodligen OBD2 så att du kan med pc och interface nollställa felkoderna.
Jag har en folkvagn som blir knäpp och måste resettas när man har haft dålig batterispänning.
Det finns förmodligen något annat sätt att kolla felkoder på också men jag är lite för ny på peugeot för att veta det.
Pelle
Peugeot 306 S16 -94
-
Hanspettersson
Jakobsson wrote:ECU:n kan ha lagrat någon felkod så den går i "limp home mode".
Pelle
Nu funkar den som vanligt igen..Puuu
Var ute och körde ett tag, den gick hackigt och konstigt.
Verkar som den försökte hålla varvet uppe för att ladda batteriet?
Kan den vara så smart att den känner att batteri spänningen är väldigt låg och därför bettede sig som den gjorde???
Verkar i sånnafall väldigt smart...iallafall om man vet om det
Senare på kvällen när jag startade den så gick den som vanligt igen.
Konstigt är det, kan ju vara så att du laddat ur batterit av misstag å precis som föregående sagt, sedan har boxen "lärt" om sig, dvs gått lite ojämnt men sedan sparat infon.
Sen om det är så kan jag inte svara på.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
-
Hanspettersson
Jaaacob wrote:Konstigt är det, kan ju vara så att du laddat ur batterit av misstag å precis som föregående sagt, sedan har boxen "lärt" om sig, dvs gått lite ojämnt men sedan sparat infon.
Japp jag hade glömt en grej i cigg utaget som låg på...och så var det 8 grader kallt ute...så jag är inte prydd att det var urladdat..men att den sedan betedde sig som den gjorde.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...