Reduceringsventil 205a, -89.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
marcoh

Reduceringsventil 205a, -89.

Post by marcoh »

Startar en egen tråd för min 2a som jag fick på besiktningen senast. Fick alltså en 2a, för ojämn bromsverkan på bakbromsarna. Fick förklarat att det med största sannolikhet är reduceringsventlien som spökar.

Fick även en förklaring var dessa sitter på varje sida om bilen. Och en amatör skulle säkert förstå detta. De satt brevid nå bromsrör osv osv. Men, eftersom jag är superamatör och inte ens vet hur ett bromsrör ser ut så vore det fint om någon kunde beskriva lite mer ingående hur jag ska gå till väga för att rengöra eller kanske t o m byta dem om det behövs? Bilder vore det bästa, då fattar jag nog på en gång!

Och enligt topic, så handlar det om en 205a från 89.

Tack på förhand,
Marco
Mr.T

Post by Mr.T »

Dom sitter på var sin sida framför tanken om jag minns rätt. Bromsröret går in i Reduceringsventilen och sitter in och ut med nipplar. typ så här ser den ut.

Image
205 Gti -89
marcoh

Post by marcoh »

Mr.T wrote:Dom sitter på var sin sida framför tanken om jag minns rätt. Bromsröret går in i Reduceringsventilen och sitter in och ut med nipplar. typ så här ser den ut.

Image

Ah, schysst! Det hjälper ju lite iaf. Nån som vet vad reduceringsventil heter på engelska så jag kan kika i haynes?
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

lillenok har en eller 2 tillsalu...beg
marcoh

Post by marcoh »

Joakim Enoksson wrote:lillenok har en eller 2 tillsalu...beg

Låter ju bra! Ska höra med honom. Tack..
marcoh

Post by marcoh »

Hade ett värde på 0,7 på höger och 1,2 på vänster. Vilken sida är det jag ska byta på egentligen?
Mr.T

Post by Mr.T »

marcoh wrote:Hade ett värde på 0,7 på höger och 1,2 på vänster. Vilken sida är det jag ska byta på egentligen?

vänster sida tippar jag på.
205 Gti -89
Post Reply