Startar en egen tråd för min 2a som jag fick på besiktningen senast. Fick alltså en 2a, för ojämn bromsverkan på bakbromsarna. Fick förklarat att det med största sannolikhet är reduceringsventlien som spökar.
Fick även en förklaring var dessa sitter på varje sida om bilen. Och en amatör skulle säkert förstå detta. De satt brevid nå bromsrör osv osv. Men, eftersom jag är superamatör och inte ens vet hur ett bromsrör ser ut så vore det fint om någon kunde beskriva lite mer ingående hur jag ska gå till väga för att rengöra eller kanske t o m byta dem om det behövs? Bilder vore det bästa, då fattar jag nog på en gång!
Och enligt topic, så handlar det om en 205a från 89.
Dom sitter på var sin sida framför tanken om jag minns rätt. Bromsröret går in i Reduceringsventilen och sitter in och ut med nipplar. typ så här ser den ut.
Mr.T wrote:Dom sitter på var sin sida framför tanken om jag minns rätt. Bromsröret går in i Reduceringsventilen och sitter in och ut med nipplar. typ så här ser den ut.
Ah, schysst! Det hjälper ju lite iaf. Nån som vet vad reduceringsventil heter på engelska så jag kan kika i haynes?