Tjenare alla!
Har i dagarna blivigt ägare till en 206 RC
Så det var ju bara till att rycka ut orginal stereon och sätta i något bättre. Dock har jag ett litet problem.
Min stereo minns inte sparade kanaler, sökte lite på forumet och läste något om att byta plats på gul / röd kontakt. Och jepp stereon Minns mina kanaler etc. MEN..
Är det meningen att stereon skall vara igång även efter man vritt av tändningen?? Efter en stund (1 minut?) eller nått så slocknar dock stereon, men är det meningen att det skall vara så? orginal så dog ju den direkt?
Franzen wrote:Tjenare alla! Har i dagarna blivigt ägare till en 206 RC
Så det var ju bara till att rycka ut orginal stereon och sätta i något bättre. Dock har jag ett litet problem.
Min stereo minns inte sparade kanaler, sökte lite på forumet och läste något om att byta plats på gul / röd kontakt. Och jepp stereon Minns mina kanaler etc. MEN..
Är det meningen att stereon skall vara igång även efter man vritt av tändningen?? Efter en stund (1 minut?) eller nått så slocknar dock stereon, men är det meningen att det skall vara så? orginal så dog ju den direkt?
Det låter snarare som det är någon inställning i stereon? OM du nu har kopplat rätt
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Men då kan jag anta att den skall "normalt" dö när man slår av bilen, inget lyx Pegga funktion alltså, som volvos "Follow me home" funktion fast där bilen spelar musik fram till dörren istälelt för lysa
Vad jag kan tänka mig är att du kopplat kabeln som ska gå till tändningen till ngt annat. Smäller det i högtalarna när du startar bilen eller när stereon stängs av?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Alex wrote:Vad jag kan tänka mig är att du kopplat kabeln som ska gå till tändningen till ngt annat. Smäller det i högtalarna när du startar bilen eller när stereon stängs av?
Nix smäller inget eller annat sprak ljud..
kaliber wrote:jag kopplade tändningen på stereon till (ill, panelbelysningen) och då stängs stereon av när man vrider av nyckeln
Låter som en lösning annars ja! kanske får prova det då! Du minns inte vilken kabel du tog?