hjälp att hitta bra spelare
hjälp att hitta bra spelare
letar efter en bra huvudenhet för kostnad upp till 2500 till min bil. Ser gärna att det är en pioneer spelare, men inte nödvändigtvis. Den skall ha minst 4x50 i effekt och minst(!) en lågnivåutgång och kunna läsa mp3 från skiva.
shoot!
shoot!
Re: hjälp att hitta bra spelare
lillaE wrote:letar efter en bra huvudenhet för kostnad upp till 2500 till min bil. Ser gärna att det är en pioneer spelare, men inte nödvändigtvis. Den skall ha minst 4x50 i effekt och minst(!) en lågnivåutgång och kunna läsa mp3 från skiva.
shoot!
vad sägs om en Pioneer DEH-P6000UB? Fixar allt det du vill + några flera lågnivå utgångar till, vilket kan vara bra! Samt smaskiga hög och lågpass filter. Usb ingång bak, kanon för en hårddisk i handskfacket med media på. (stödjer upp till 250Gb)
Det verkar som att du skall använda den inbyggda förstärkaren och då tycker jag att du skall satsa högre. En Pioneer DEH-P88RS Reference. Finns nu för 3895kr. Helt underbar!
Oavsätt om du har orginalhögtalare eller annat skrot så kan denna spelare få dom att låta kung. vad sägs om 16-bands eq, 2 personliga ljudkurvor kan sparas samt automatisk equalizer med mätmikrofon.
Dom rekomenderar jag!
Dasha wrote:lillaE wrote:letar efter en bra huvudenhet för kostnad upp till 2500 till min bil. Ser gärna att det är en pioneer spelare, men inte nödvändigtvis. Den skall ha minst 4x50 i effekt och minst(!) en lågnivåutgång och kunna läsa mp3 från skiva.
shoot!
vad sägs om en Pioneer DEH-P6000UB? Fixar allt det du vill + några flera lågnivå utgångar till, vilket kan vara bra! Samt smaskiga hög och lågpass filter. Usb ingång bak, kanon för en hårddisk i handskfacket med media på. (stödjer upp till 250Gb)
Det verkar som att du skall använda den inbyggda förstärkaren och då tycker jag att du skall satsa högre. En Pioneer DEH-P88RS Reference. Finns nu för 3895kr. Helt underbar!
Oavsätt om du har orginalhögtalare eller annat skrot så kan denna spelare få dom att låta kung. vad sägs om 16-bands eq, 2 personliga ljudkurvor kan sparas samt automatisk equalizer med mätmikrofon.
Dom rekomenderar jag!
det är precis dem jag tittat på.. har dock varit lite mer inne på DEH-P7000UB som har lite fler lågnivåutgångar...
dock verkar DEH-P88RS vara intressant. Har hittat en som säljer på blocket för 3000:- som jag prutade lite på, så den finns ny för 900:- mer.
fortsätt ösa på med tips!
lillaE wrote:gillar också den, men känns som att det är för få lågnivåutgångar...räcker ju bara till baslådan då..ingen möjlighet för utökning av systemet
Jo visst räcker det med 2st rca då det oftast finns lågnivå ut från steget samt kan man köpa Y-adapter...
Iof så går det då inte ändra fram/bak på sterion....hmm....jag kanske tar tillbaka det jag sa, men det kan gå om man vill!
Dasha wrote:lillaE wrote:letar efter en bra huvudenhet för kostnad upp till 2500 till min bil. Ser gärna att det är en pioneer spelare, men inte nödvändigtvis. Den skall ha minst 4x50 i effekt och minst(!) en lågnivåutgång och kunna läsa mp3 från skiva.
shoot!
Dom rekomenderar jag!
P88rs är en avancerad spelare med många funktioner. Dock är det mycket bling-bling och den automatiska kalibreringen med mikrofon är inte så bra som utlovas. Jag fick ändra nästan alla parametrar efter att jag ställt in min för att få det att låta rätt. Men snygg är den! Spelar bra mycket bättre gör min Alpine 9887 och den kostar bara några hundringar mer om jag inte minns fel
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Alex wrote:Dasha wrote:lillaE wrote:letar efter en bra huvudenhet för kostnad upp till 2500 till min bil. Ser gärna att det är en pioneer spelare, men inte nödvändigtvis. Den skall ha minst 4x50 i effekt och minst(!) en lågnivåutgång och kunna läsa mp3 från skiva.
shoot!
Dom rekomenderar jag!
P88rs är en avancerad spelare med många funktioner. Dock är det mycket bling-bling och den automatiska kalibreringen med mikrofon är inte så bra som utlovas. Jag fick ändra nästan alla parametrar efter att jag ställt in min för att få det att låta rätt. Men snygg är den! Spelar bra mycket bättre gör min Alpine 9887 och den kostar bara några hundringar mer om jag inte minns fel
oki..låter ju sådär, men tyvärr är det så att P88RS redan är lite för dyr för min fattiga budget så några hundralappar till lång väg att gå..
- Peter Igelhammar
- Crew

Hur lät den då och vad hade du innan?
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
låter riktigt bra.. hade en skräp sony innan som satt i när jag köpte bilen..Peter Igelhammar wrote:Hur lät den då och vad hade du innan?
har ett problem dock. när jag slår på och av tändningen "smäller" det till lågt i basen, som om den får en signal från stereon. Vad kan det bero på? har inte varit med om det innan, trots att jag haft samma kabeldragning till den gamla stereon. Jag har nollställt spelaren, för att vara säker på att det inte var någon ljudinställning, men det spelar ingen roll.. Hjälp!