18" på 406 V6 ser SMÅ ut...

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Team PK

Post by Team PK »

406_Jonathan wrote:
Team PK wrote:
Andreas Bystedt wrote:
Team PK wrote:225-35-18 är mindre gummi än 225-35-19!!

Men du hade ju 40 profil nu och du ska väl bibehålla samma omkrets? Då måste du ju gå ner i däcksprofil om du ökar fälgens tum. :?

Dom blir inte lägre än 225-40-18... ser nu att jag skrev fel förut.. skulle stå 235-35-19.

Och enligt däcknissen här i byn och hans lista är det lika mycket gummi på dom. det räkans på bredd och höjd och % o massa som han sa. iofs så vet ju inte jag om det han sa va sanning, kanske bara ville sälja däck o fälg.

Har hafft 235-35-19 på s6:an för ett tag sen, dom fanns det mycket gummi på ;-)
http://www.peugeot-sport-club.com/skoj/dack.php

Jojo.. jag vet ju att det är större totalt sett, men gummit skall inte vara mindre från fälgkant till asfaldt enligt lokala däckfirman..... hur nu det går ihop sej :roll:
Peugeot 508 SW 1,6 e-Hdi -11 Allure med Pack Pilote 19" 245-35-19 och massa krimskrams
lillaE

Post by lillaE »

Team PK wrote:
406_Jonathan wrote:
Team PK wrote:
Andreas Bystedt wrote:
Team PK wrote:225-35-18 är mindre gummi än 225-35-19!!

Men du hade ju 40 profil nu och du ska väl bibehålla samma omkrets? Då måste du ju gå ner i däcksprofil om du ökar fälgens tum. :?

Dom blir inte lägre än 225-40-18... ser nu att jag skrev fel förut.. skulle stå 235-35-19.

Och enligt däcknissen här i byn och hans lista är det lika mycket gummi på dom. det räkans på bredd och höjd och % o massa som han sa. iofs så vet ju inte jag om det han sa va sanning, kanske bara ville sälja däck o fälg.

Har hafft 235-35-19 på s6:an för ett tag sen, dom fanns det mycket gummi på ;-)
http://www.peugeot-sport-club.com/skoj/dack.php

Jojo.. jag vet ju att det är större totalt sett, men gummit skall inte vara mindre från fälgkant till asfaldt enligt lokala däckfirman..... hur nu det går ihop sej :roll:

det kommer ju bli 1" större hjul då dimmensionen är 19"-diameter, 235mm breda däck och sedan 35% av bredden (dvs 235mm) i profil... snubben på däckverkstaden hade nog lite vajsing.. för att behålla samma proportion måste profilen minska med antingen lägre bredd, typ 225 eller något, eller lägre profil..
lillaE

www.getawayhlm.com
Post Reply