Köp tips 206RC

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
AnteKarlsson

Köp tips 206RC

Post by AnteKarlsson »

Hallå...

Går och funderar på att köpa en 206RC...
Är det något som man ska kolla extra noga på, något som brukar gå sönder och är dyrt???

Hoppas några kan ge mig lite kött och titta efter 8)

Mvh
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Undre bärarmarna och krängningshämmarstagen kan klonka när man kör på ojämnt underlag. Sen brukar avgassystemet bli lite rostigt precis innan sista burken.

Vad är du efter för prisklass? Luuk här på forumet har en fin RC till salu. Jag har själv meckat med den, så jag har hyffsad koll på den.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Runt 100000 är väl det jag har tittat på...
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
Luuk

Post by Luuk »

Och här är jag :) Stämmer att jag har min till salu! min har gått precis 5500 så det nalkas ett kamremsbyte, Men detta kan jag fixa till om du vill ha henne! 105 kakor med servad med stora servicen (olja filter kamrem spännrullar, vattenpump och allt annat som ingår) har dessutom en lång rad extra godis som kan köpas till!

Skicka ett mail om du är intresserad!

MVH//
Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
TimMi16

Post by TimMi16 »

Luuk wrote:Och här är jag :) Stämmer att jag har min till salu! min har gått precis 5500 så det nalkas ett kamremsbyte, Men detta kan jag fixa till om du vill ha henne! 105 kakor med servad med stora servicen (olja filter kamrem spännrullar, vattenpump och allt annat som ingår) har dessutom en lång rad extra godis som kan köpas till!

Skicka ett mail om du är intresserad!

MVH//
Lukas

Fy f*n vad fin den är din RC !
Din kontaktat inom ALLT med svets och gas!

svetsmaskinservice.se
svetsmastaren.se
prosvets.se

Kör
306 XSI Kombi
Kört
405 2.0 mi16
205 gti lemans aka skrot edition
605 Sri
Luuk

Post by Luuk »

Bör tilläggas att den fås i orginalskick MED OZ 18" fälgarna... förutom 2.5" Sport avgas
Svart 206 RC -04 Såld!
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Joo den var riktigt fin den...

Men är lite mera intresserad av en som är orginal då den ska göras iordning lite... Så vill ju inte börja förstöra en som är redan fin...

Men tack för erbjudandet

Mvh
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Men är det någon som kan ge mer tips på vad man ska kolla på dom så är jag jätte tacksam...

Hoppas jag får träffa en del av er på Mantorp 1/5?? 8)

Mvh
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
Luuk

Post by Luuk »

Bilen är återställd till orginal nu mera.... Du kan få den otvättad och o dammsugen och till och med oservad om du så vill :wink: så har du något att fixa till :wink:
Svart 206 RC -04 Såld!
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

hehe joo det skulle väl vara för det då :lol:

Men tycker den såg lite för välvårdad för att släppa löss mig på... Tror tyvärr inte det är bilen jag letar efter, men ska fundera kanske ändrar mig på den frågan...
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
b111

Tips

Post by b111 »

Kolla så att alla motorfästen är hela.Mitt ena har rasat 3 gånger.Sen klonket alla pratar om är styrleden.den fick jag också byta.Sen i måndags rasa kopplingen.Då var det vajern till den som gick av.De pratar om måndags ex här men jag tror det är vanliga fel på RC.Lycka till
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.

Går vajern av till kopplingen, då rasar inte kopplingen, då går vajern av till kopplingen, och är mycket enklare att åtgärda än att byta själva kopplingslamellen.

Motorfästen har jag aldrig hört om innan. Det måste vara något med din bil att göra.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Luuk

Post by Luuk »

Fnatte wrote:Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.

Går vajern av till kopplingen, då rasar inte kopplingen, då går vajern av till kopplingen, och är mycket enklare att åtgärda än att byta själva kopplingslamellen.

Motorfästen har jag aldrig hört om innan. Det måste vara något med din bil att göra.

Skriver under på den

Jag har aldigt haft problem med något av ovanstående... Måste ha att göra med hur man tar hand om bilen... alla bilar går att köra sönder...
Svart 206 RC -04 Såld!
Reddan

Post by Reddan »

Något mer som kan vara bra att kolla upp är att avgassystemet är i bra skick. Det har dessvärre en tendens att rosta sönder på de flesta rc-bilar och som är en rätt kostsam historia att byta.

Kolla även upp så båda stolarna är sjyssta när du fäller dom, kollade på två ex innan jag hittade min nuvarande bil och på båda var högerstolen pajj. Svindyrt att köpa ny och ska tydligen vara riktigt krånligt att åtgärda enligt säljaren jag pratade med..

Sen vet jag inte om det är ett problem eller om det "bara är så", men accar du hårt på 1an så kan vissa ha problem att få i 2an (skrapar)..
b111

fnatte

Post by b111 »

ja jag vet allt att inte kopplingen rasa.och jo jag tar allt hand om min bil.har fått ett måndags ex kanske vad vet jag.finns inte många som ser efter sin bil som jag.punkt slut :wink:
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Fnatte wrote:Klonket är inte styrleden, det är krängningshämmarstagen och undre bärarmarna, om bussningarna är dåliga.

Motorfästet har jag hört, men inte vajern i till kopplingen den var ny för mig... Växel låds fästen/vajrar som går av är väl ett ganska vanligt problem på peugeot... Har ägt 4 st genom åren och gått sönder på tre av dom... Bara o vänta att det går sönder på 406án
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
AnteKarlsson

Post by AnteKarlsson »

Tackar alla för era tips... Ni får gärna dela med er av fler tips om ni kommer på något...
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
Post Reply