diagnoslampa 205 gti
Det här är ju exakt samma fel som jag har. Jag ringde för ett tag sen till Peugeot och bad dem kolla vad felkod 91 var enligt deras böcker. Svaret jag fick var att det var i första hand ett test men kunde också indikera fel på ovan nämnda komponenter. Jag har bytat reläet och min nya Henkopump ligger på hyllan och bara väntar på att bli monterad. Har bara inte fått tid till det (Lust att sparka igång mig Andy?
) har fullt upp med att färdigställa 206an inför Elmia. Som jag tolkar det är det fullt logiskt att det är pumpen som inte orkar, full gas =lampan tänds, motorbroms eller gasuppsläpp =lampan slocknar. O i mitt fall även högt lambdavärde =snål bränsletillförsel
=Kass soppapump
=Kass soppapump
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
- el cacique
- Klubbmedlem

Alex wrote:Det här är ju exakt samma fel som jag har. Jag ringde för ett tag sen till Peugeot och bad dem kolla vad felkod 91 var enligt deras böcker. Svaret jag fick var att det var i första hand ett test men kunde också indikera fel på ovan nämnda komponenter. Jag har bytat reläet och min nya Henkopump ligger på hyllan och bara väntar på att bli monterad. Har bara inte fått tid till det (Lust att sparka igång mig Andy?) har fullt upp med att färdigställa 206an inför Elmia. Som jag tolkar det är det fullt logiskt att det är pumpen som inte orkar, full gas =lampan tänds, motorbroms eller gasuppsläpp =lampan slocknar. O i mitt fall även högt lambdavärde =snål bränsletillförsel
=Kass soppapump
Vaaa fasiken, inte monterad än
Tyckte jag var jätteduktig idag som var ute i garaget och tog lite mått i motorrummet till turbobygget. La hela 45 minuter på det yiiihaee!!!
Hör av dig när du kör igång om du behöver moraliskt stöd!
Ska bli intressant att se om motorlampan slutar lysa.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
delin_87 wrote:Halloj!
Har fortfarande inte fått bukt med mitt lilla problem.
Har dock fått fram andra felkoder nu, undra då om och i så fall hur man kontrollerar att lamdasonden är funktionibel.
Har även kikat efter luft och avgasläckor men inga sådan funna.
//Delin
Vad får du för koder nu då?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
51 betyder ju lambdasond, så antingen har den gått sönder igen eller så är det helt enkelt dålig kontakt eller skavda kablar till den.
- el cacique
- Klubbmedlem

TheDagger wrote:51 betyder ju lambdasond, så antingen har den gått sönder igen eller så är det helt enkelt dålig kontakt eller skavda kablar till den.
Eller så slarvade den som satte dit den så att den t o m är lös
Mvh "el cacique"
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
Att byta pump löste inte mitt problem helt. Den tänds inte lika lätt nu, men bilen går som en skållad råtta jämfört med innan. Skulle gissa att pumpen inte var helt frisk. Ska kolla mina avgasvärden, men antagligen är lamdavärdet rätt nu. Skulle behöva läsa av felkoder under färd för att se om det skulle ge något iom att det inte sparas några
Bilen går dock lika bra när den tänds så det kanske bara är ecun som dummar ut
Det hade dock varit skönt att vara säker...
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
- el cacique
- Klubbmedlem

Alex wrote:Att byta pump löste inte mitt problem helt. Den tänds inte lika lätt nu, men bilen går som en skållad råtta jämfört med innan. Skulle gissa att pumpen inte var helt frisk. Ska kolla mina avgasvärden, men antagligen är lamdavärdet rätt nu. Skulle behöva läsa av felkoder under färd för att se om det skulle ge något iom att det inte sparas någraBilen går dock lika bra när den tänds så det kanske bara är ecun som dummar ut
Det hade dock varit skönt att vara säker...
Tror jag har 2 eller 3 st styrdon liggandes till 8 ventilaren. Hör av dig Alex så får du låna och se om det är det som strular
Mvh "el cacique"
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
har nu kikat på lambdan, den var något sotig. antar att det beror på att bilen går något fett. upptäckte dessutom korr. på stiften i ena kontekten, har inte provkört än men hoppas på det bästa.
en annan fundering iom detta, kod 52 indierar ju bland annat blandningsreglering och matningsspänning. jag gjorde en test jag hittade i boken där jag skulle mäta spänningen till luftmängdmätarn, upptäckte då att spänningen ligger väldigt lågt, nån som har haft det problemet förut.
funderar också på om det kan vara nån tempgivare som bråkar då lamp-fan bara tänds när bilen är varm. tycker dock att det mesta verkar olågiskt då lampan slocknar igen när man släpper gasen.
vet någon hur jag kan mäta bränsletrycket? för att utesluta att et är något med pumpen.
//delin
en annan fundering iom detta, kod 52 indierar ju bland annat blandningsreglering och matningsspänning. jag gjorde en test jag hittade i boken där jag skulle mäta spänningen till luftmängdmätarn, upptäckte då att spänningen ligger väldigt lågt, nån som har haft det problemet förut.
funderar också på om det kan vara nån tempgivare som bråkar då lamp-fan bara tänds när bilen är varm. tycker dock att det mesta verkar olågiskt då lampan slocknar igen när man släpper gasen.
vet någon hur jag kan mäta bränsletrycket? för att utesluta att et är något med pumpen.
//delin
Nu börjar jag bli trött... Nu har jag bytat relä, pump, filter, ecu och idag nyss bränsletrycksregulatorn. Lampdj-eln tänds fortfarande under samma förhållande och inga andra felkoder mer än 91 visas
Nu vet jag inte vad nästa sak att göra är
Spridarna?
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Alex wrote:Nu börjar jag bli trött... Nu har jag bytat relä, pump, filter, ecu och idag nyss bränsletrycksregulatorn. Lampdj-eln tänds fortfarande under samma förhållande och inga andra felkoder mer än 91 visasNu vet jag inte vad nästa sak att göra är
Spridarna?
Börja nysta i kabelhärvor och kolla jordpunkter.
Nu är katten bytad mot en biltema metallisk och så även lambdan. Lampan tänds inte längre! Felet låg uppenbarligen i lambdan, så det var väl investerade 400:- Ska även in och kolla avgasvärdena nästa vecka 

SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91