Vinge till 206

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
zetec
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Vinge till 206

Post by zetec »

Behöver hjälp att välja vinge.
Det är som sagt en peugeot 206.

Kanske ska det inte vara någon vinge? -eller jo... eller?

Vill iaf isåfall ha en ganska diskret.

Realcar har tre stycken olika (vinge std) men bilder ifrån olika vinklar och vrår så jag kan inte avgöra vilken som är finast.
Kan någon rekomendera mig!?

Och som en sista parentes, hur monterar man en vinge?
-kanske kan låta som en dum fråga men har man aldrig gjort det så...
Sebbe
tino.carrasco

Post by tino.carrasco »

Jag hade samma frågor i vintras. Gick in på Peugeot och köpte en orginal vinge, tyckte den var snyggast och kostade 1800:- primad.
En del vingar borrar du hål i luckan och skruvar fast. Andra limmar du fast not my cup of tea!
/ Tino
206 GTI 2002 Lucifer red
zetec
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by zetec »

tino.carrasco wrote:Jag hade samma frågor i vintras. Gick in på Peugeot och köpte en orginal vinge, tyckte den var snyggast och kostade 1800:- primad.
En del vingar borrar du hål i luckan och skruvar fast. Andra limmar du fast not my cup of tea!
/ Tino

Faktiskt en idé jag inte haft än, men bra.
Första gången peugeot själva inte är särskillt mycket dyrare än stylingfirmorna. Och den såg ju sjysst ut på deras egna tillbehörssida iaf. Tack
krille!

Post by krille! »

Det är ju samma vinge som sitter på RC och väldigt många andra 206or, leta på blocket så hittar du massor med bilder på hur det ser ut med den monterad, om inte tillbehörsbilden är tillräcklig :)

Den passar för övrigt väldigt bra, lagom liten men gör enormt mycket för helheten.
zetec
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by zetec »

Ingen som tycker att t ex realcars varianter är bättre!?
Isåfall lär det få bli peugeots egen vinge.
lillaE

Post by lillaE »

Casanovan wrote:Ingen som tycker att t ex realcars varianter är bättre!?
Isåfall lär det få bli peugeots egen vinge.

det viktigaste är väl ändå vad du själv tycker, och inte vad massa andra tycker. eller?
lillaE

www.getawayhlm.com
tino.carrasco

Post by tino.carrasco »

Det som är lite B med övriga aftermarket är passform och monteringen. Vissa har en instruktion som verkar vara skrivna utav blinda höns.
Sedan finns det ett aber på Peugeots orginal vingar! Det blir väldigt lätt blåsor i lacken! Har sett det på MÅÅÅNGA bilar! Se till att dom inte bränner lacken får då reser sig skiten verkar det som. Min gjorde det första svängen men sedan gjorde dom om det utan att bränna den och då blev den hundra! Och är så än idag!
Lycka till!
206 GTI 2002 Lucifer red
Hanspettersson

Monterin gav vinge

Post by Hanspettersson »

Lånar tråden lite..På min 206 så satt det en orginal GTi vinge på när köpte den, men nu så har jag tagit loss den för den satt inge bra.
Den var limmad, har ni några förslag på hur jag ska få bort det gammla limmet? Har provat med att värma, men den blir ju inte helt rent ifrån lim. Och hur ska jag montera den igen? Med lim och skruv eller bara lim? Finns ju två ingjutna gängor för typ m5 eller m6 i den?
Har kört: Svart 206 GTi -99
Medlem #1430
http://www.garaget.org/hanspettersson
krille!

Post by krille! »

Den sitter säkert tillräckligt bra med bara lim(rätt/bra lim givetvis), jag själv skruvar helst vilket då innebär att man måste borra 4 hål, men det kan jag leva med så länge jag kan lita på att den verkligen sitter.
Det är trots allt inte särskilt mycket jobb, bara man borrar rätt och rostskyddar ordentligt.

Så det är upp till dig vad du själv tycker, en del hejar på limmet, jag hejar på team skruv :)
Post Reply