Nätgrill o bakspoiler

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
gschritter

Nätgrill o bakspoiler

Post by gschritter »

Har några frågor angående demontering av plastgrillen på 206GTI. hur får man bort den? hur monterar man en nätgrill. Har varit på BT Racing och kollat dom har ett riktigt snyggt nät, som man får klippa till själv.
Bakspoilern skruvas den fast eller dubbelhäftande tejp?Måste man i såfall borra i bakluckan.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

www.206gti.net
Där finns en bra breksrivning på hur man monterar nät. Men man får kolla lite innan man hittar den, rätt mycket info där...

Bakspoilern tror jag att man måste borra...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag har för mig att man måste ta bort hela frontspoilern/kofångaren för att ta bort plastgrillen. Finns trådar om det. Vingen är klistrad har jag fått höra av en Peugeothandlare. I alla fall denna vingen (orginal):
Image
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
gschritter

Post by gschritter »

Fnatte wrote:www.206gti.net
Där finns en bra breksrivning på hur man monterar nät. Men man får kolla lite innan man hittar den, rätt mycket info där...

Bakspoilern tror jag att man måste borra...

Tro får man göra i kyrkan, skoja bara!!
Beskrivningen du menar har jag hittat,men det är en 205:a där används den befintliga grillen
gschritter

Post by gschritter »

PelleW wrote:Jag har för mig att man måste ta bort hela frontspoilern/kofångaren för att ta bort plastgrillen. Finns trådar om det. Vingen är klistrad har jag fått höra av en Peugeothandlare. I alla fall denna vingen (orginal):
Image

Är det mycket jobb att ta bort kofångaren tror du? Ja det är den vingen du har på din bil ,jag tycker den är snygg.satt den på när du köpte bilen?
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Micke_206

Post by Micke_206 »

PelleW wrote:Jag har för mig att man måste ta bort hela frontspoilern/kofångaren för att ta bort plastgrillen. Finns trådar om det. Vingen är klistrad har jag fått höra av en Peugeothandlare. I alla fall denna vingen (orginal):

Jag monterade min vinge själv och då var det borr&skruv som gällde.

Här finns en guide på danska om hur man monterar galler i fronten; http://www.hi-speed.dk/Guide_AluGitter/Alugitter.html
Mikael Rosén
-=206 GTi=-
Suzuki DR650 SE
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

gschritter wrote:Är det mycket jobb att ta bort kofångaren tror du? Ja det är den vingen du har på din bil ,jag tycker den är snygg.satt den på när du köpte bilen?

Har inga erfarenheter angående kofångaren. Japp, vingen satt på när jag köpte den (det är en Peugeot orginal). Innan jag köpte min begagnade 206:a var jag och tittade på nya och den handlaren jag talade med sa att de limmar på vingen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Image

Vingen skruvas. Veta .
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Post Reply