Får tacka för en trevlig dag. Själv är jag jättenöjd med min bil och det känns som om det var värt varenda timma i garaget under vintern. Det som fattas nu är ju lite mera motor så man kan spöa Hondorna även på rakan? Lyckades efter väldigt lite justeringar få min bil att bli väldigt neutral och stabil.(Tack Pär H för AVO dämparna).
Lider med er som fick problem i form av motorras och oljeläck och även ett och annat elproblem.
Denda lilla jag hade problem med var att efter ca 12 mils körning på banan så trots full tank vid start så fick den problem med att mata fram bränsle. Efter varje högerkurva så hackar den. I och för sig lätt löst med den typ av körning vi har det är ju bara att tanka efter varje runda. Men den dagen jag får för mig att köra lite längre så är det ju inte så bra.
Någon som har ett tips på detta problem?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote:Får tacka för en trevlig dag. Själv är jag jättenöjd med min bil och det känns som om det var värt varenda timma i garaget under vintern. Det som fattas nu är ju lite mera motor så man kan spöa Hondorna även på rakan? Lyckades efter väldigt lite justeringar få min bil att bli väldigt neutral och stabil.(Tack Pär H för AVO dämparna).
Lider med er som fick problem i form av motorras och oljeläck och även ett och annat elproblem.
Denda lilla jag hade problem med var att efter ca 12 mils körning på banan så trots full tank vid start så fick den problem med att mata fram bränsle. Efter varje högerkurva så hackar den. I och för sig lätt löst med den typ av körning vi har det är ju bara att tanka efter varje runda. Men den dagen jag får för mig att köra lite längre så är det ju inte så bra.
Någon som har ett tips på detta problem?
Racingtank med två pickuper, om du funderar på vad jag menar ska jag rita upp det o skicka på PM...Tack för en AS-trevlig dag Clarre... Vilken skillnad på bil från i fjol
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
Jesper Cronelid wrote:f*n va duktig han i den snabba Fiestan var.
Och som vanligt så går en handfull Peugeotter sönder
Varför fegade du ut o inte häsade på mig ordentligt, hade sett fram emot det....Hmmm AskimAngels????
Du hade ju inte med dig Whiskeyn som du lovat mig, kanske därför
E du förkyld eller kände du inte den rökta tjäriga doften av Laphroig
309 look m 8V gti 1,9-89
Renault scenic 1,6-00
Hobby Prestige 545 T
öhl-in wrote:Racingtank med två pickuper, om du funderar på vad jag menar ska jag rita upp det o skicka på PM...Tack för en AS-trevlig dag Clarre... Vilken skillnad på bil från i fjol
Jag tror att jag är med, tanken var bara att använda orginaltanken. Är ju inte så lätt att sätta i en pump till i den. Kanske kan gå att göra om byta pump dubbla pickuper o använda locket tätningen från orginalpumpen. Ev lägga en catchtank efter pumpen som håller lite övertryck så det räcker till att mata den lilla stund som krävs. Oerhört irriterande när den börjar hacka och man vill ha ut det där lilla extra. kan ju inte tänka mig att det på något sätt skulle bli bättre efter att ha satt i en vassare motor.
Och ursäkta OT Vi kan ta det på PM öhl-in
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Peter Igelhammar wrote:Grabbar, sprit o sånt kan ni ju prata om i skitsnack.
Jag låter det va kvar, men kladda inte ner tråden mer nu.
Sorry
309 look m 8V gti 1,9-89
Renault scenic 1,6-00
Hobby Prestige 545 T
Tack för en bra dag allihop, även om det blev lite strul med 405an. Men den står redan på transport och ska börja rulla ner mot Skåne i morgon bitti Fast den mellanlandar förstås i Halmstad...
Men det var bra väder (uppehåll får väl räknas som bra), fick testat lite saker som kan vara bra att ha testat trots den korta tiden vi hade på banan. 406an gick bättre än sist tack vare r-däck, denna gång sportigare dämpare runt om samt lite mer Mantorp-rutin tack vare höstens postbilsrace!
Men det är som tidigare framlagts av andra inte någon bil att rekomendera att köra om man vill vara snabb på bana, kunde bara hänga av Clarre på långa rakan! Sen var han ikapp i varenda sväng
Nu återstår det att se över skadorna på Mi16en och börja planera dess öde för framtiden!
Jag har haft så grymt kul på Mantorp Park idag! Det var första gången som jag körde på bana själv. Synd att tiden gick så fort bara, jag hade gärna stannat kvar ett par dagar till och kört!
Det var kul att träffa folk från klubben också, även om jag inte pratade med alla!
Jag ska absolut köra på bana fler gånger, helst med lite modifikationer på bilen då. Men man måste ju börja nånstans.
Kul att Peggy fastnade på några bilder! Om det finns flera så är jag jätteintresserad.
Och Veiko... Är det jag som ska sticka och brinna???
Last edited by Marie on Thu May 01, 2008 23:17, edited 1 time in total.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
TimMi16 wrote:Jag tror jag känner han killen som körde av sin nissan 200 ! (känner igen bilen och hans hållning) Han e en kund hos oss och jag är en kund hos honom.
Men jävlar vad han ska bli mobbad måndag morgon om det nu är han heheh
Var var du och brorsan igår då? Såg er inte på Mantorp iaf.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Sirpe wrote:Denna gång ännu bättre än förra året enligt mig. Besiktningen upplevde jag mkt mer strukturerad och med flaggvakter m.m.
Samt att alla mer eller mindre skötte sig på banan. Kul att se att det inte hände något allvarligt denna gång med, bara lite avåkningar men det hör väl till =)
Hej alla glada o trevliga peugeot körare!!
Som besiktningsman båda i år och förra året (fler år innan dess oxå dockk) tackar jag för de orden, och ser det som vi tog till oss av kretiken vi fick.
Dock skedde det ju lite tråkigheter på banan, en mustang förare tyckte visst att det va folkrace vi körde och gav min stackars honda en omgång i mjölby.. bromsa sig om 850kg honda på innern med 1.6 ton mustang när det är blött?
Han gjorde flera farliga omkörningar även en kompis till mig höll på att få honom i sidan..
trots detta måste jag säga att detta är en av de bankörningarna jag har haft roligast på!! bilen gick som en dröm.
Ses snart igen!!
Honda CRX bigblockare... doing 8,56 @ 135 on da 1/8 mile
MvH
Fredrik Heijel
Ja han har varit med ett tag och härjat rätt friskt den Mustangen. Ni slog ju ihop mitt framför nosen på mig. Jag är tacksam för att jag höll igen lite extra i Mjölbykurvan den gången för då hann han få stopp på Mustangen så jag kunde rulla förbi. Annars hade det nog blivit ännu mindre plats när han rullade baklänges lite planlöst där nere i kurvan.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
TimMi16 wrote:Jag tror jag känner han killen som körde av sin nissan 200 ! (känner igen bilen och hans hållning) Han e en kund hos oss och jag är en kund hos honom.
Men jävlar vad han ska bli mobbad måndag morgon om det nu är han heheh
Var var du och brorsan igår då? Såg er inte på Mantorp iaf.
We wished we could be there!
Det är mycke nu jag har ju fått en lägenhet och allt så pengarna går möbler och dylikt. Så jag har inte råd helt enkelt.
Brorsans bil är inte bes och skatt än.
Sen skulle det vara roligt att premiär köra tillsammans med brorsh