Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Skulle vilja ha lite mer kräm i min Pug 106 Rallye, funderar på vad som lättast för att öka motorns kraft litegrann. Vad är lättast och vad är billigast? Vilket ger bäst resultat?
Det mesta av intresse, så får jag fundera på om/vad jag ska göra.
Extraktorrör, porta och plana toppen, vassare kam.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peter Igelhammar wrote:Chip och luftfilter, speciellt det senare, gjorde asmkt.
Slår du på stort så köper du ett cupinsug
Är det någon som har något bra tips på ett luftfilter? Chip, bör jag lämna in den eller går det att få tag i ett bra chip och sätta in själv, om så omständigt?
Vad går ett cupinsug på och vart kan man få tag på det?
Det du nämner låter helt klart bland det lättare sakerna att göra.
Kan man förvänta sig en ökning på 10-15hk tro, eller är det för optimistiskt?
Cup-insuget kommer med ett litet filter av troligen kass kvalitet.
OM du inte vill köra med det finns det fina från greenCotton som passar. Men ja slängde i ett KN filter som syns på bilden nedan.
Är det något speciellt rör? Annars känns det väldigt slöseri med pengar om man kan köpa en vanlig bit avgasrör för kanske 200 kr.
Det är ett rör från downpipe till bakdämpare, är klurigt att få till bockningen på det själv utan att det slår i karossen. Går ju att ta bort bara själva katen om man vill, men det supersprintröret jag sett ser fint ut och säkert värt en tusing.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peter Igelhammar wrote:Chip och luftfilter, speciellt det senare, gjorde asmkt.
Säkert 20hk eller?
Vill man slå på STORT är det väl GTI (16V) maskin som gäller, klurigt å få tag i i Sverige men har du kontakter som kan transportera för dig från olika håll i europa är det en biff att hitta grejerna.
Men kostar lite gör det ju.
Det gör det åas att trimma 8V också
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
snillet spambot wrote:Vill man slå på STORT är det väl GTI (16V) maskin som gäller, klurigt å få tag i i Sverige men har du kontakter som kan transportera för dig från olika håll i europa är det en biff att hitta grejerna.
Men kostar lite gör det ju.
Det gör det åas att trimma 8V också
Nån gång när jag kollat så verkar det inte omöjligt att komma över den till ett ok pris ifrån danmark!
Men visst, det är kanske mest attraktivt för sådana som mig som bor i Malmö