HEJ !!
HÅLLER PÅ ATT BYGGA EN SPECIALMOTOR SOM DOCK EJ ÄR EN PEUGEOT!!
HAR FÖRUT ANVÄNT LYFTARE TILL 205 GTI ( XU9JAZ )
DOCK BÖRJAR DET BLI SVÅRT ATT HITTA DESSA LÖSA!!
FINNS DET ANDRA MODELLER SOM HAR SAMMA STORLEK OCH MATERIAL ( STÅL ) SOM 205 AN???
MIN LILLA EFTERFORSKNING SÅ VERKAR 405 ( FLERA MOD) OCH VISSA 309 VARA SAMMA!!
DET ÄR MYKET VIKTIGT ATT DET ÄR SAMMA MATERIAL FÖR ATT DET SKA HÅLLA TACKSAMM FÖR SVAR !!
VILL ÄVEN KÖPA OM DU HAR NÅGRA SOM LIGGER!!!
MVH BOSSE
i stortsätt alla xu 8 ventilare har samma lyftare och jag förmodar att du ska ha dom i en saab motor i stället för skräpet som sitter där original .
så det behövs lite kvalitet för att saabarna ska tåla lite varv
T.P wrote:i stortsätt alla xu 8 ventilare har samma lyftare och jag förmodar att du ska ha dom i en saab motor i stället för skräpet som sitter där original . så det behövs lite kvalitet för att saabarna ska tåla lite varv
Mig veterligen är det inte bara i stort sett utan alla bensin XU5 / XU7 / XU9 8ventilare har exakt samma iaf, XU10:an vet jag inte.
Bara 5/7/9 ger dig ett brett urval i sig, från citroen/peugeot och några andra PSA bilar ifrån cirka 82/83 och fram till mitten/slutet av 90-talet innan de sista försvann.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
tack för snabba och bra svar!!
nu har jag lite mer att välja på!!!
ja jag ska ha dessa i en saab
Har en sådan topp redan som håller kanon
men ska bygga mer!!!
mvh bosse
T.P wrote:i stortsätt alla xu 8 ventilare har samma lyftare och jag förmodar att du ska ha dom i en saab motor i stället för skräpet som sitter där original . så det behövs lite kvalitet för att saabarna ska tåla lite varv