När man startar den låter allt ok till en början och den går jämnt och fint. Efter att ha kört ett tag (stadskörning) börjar den hacka sig fram och reagerar mycket dåligt på gas (undantag vid full gas då bilen accelererar precis som den ska). Om man då accelererar upp i högre hastighet (över ca 80-90) försvinner problemet nästan direkt och bilen går som den ska, man kan även sakta ner och köra "normalt" ett tag efter att ha varit upp i högre hastighet, men hostandet återkommer förr eller senare (ca 1-10 minuter).
Har testat rycka tändkablar en efter en för att se om någon av dessa strular men tycker mig höra skillnad på motorn efter varje tändkabel jag lossat. Har även dragit ur kontakten till luftmängdsmätaren (om det är den som är lådan som kommer efter luftfiltret) och testat köra så för att se om det gör någon skillnad och då går bilen RIKTIGT illa, så kanske inte var den trots allt? Min sista idé till att lösa problemet var att köra ner bilen i älven, men väntar nog med det ett tag till, bilen går ju trots allt bra bara man kör fort nog
Finns det någon som har tips om vad som skulle kunna vara fel?
Har inte hemskt mycket mek-vana, men är inte rädd att testa och lära mig så var gärna noga i formulering av svaren, tack på förhand!
/Nille