Är det möjligt att montera en växellåda från en Gti på en S16?
Om inte, vad behövs..
Ac-rören behövs bytas. Jag vet att det är snuskigt dyrt med nya, men borde gå att tillverka annat. Har hört att vissa firmor kan skapa rör som fungerar för en mycket billigare summa, någon som vet?
Växellåda samt ac-rör på 306.
Växellåda samt ac-rör på 306.
Letar bil...!
306an såld.!
306an såld.!
rcdriver wrote:Växellådan passar rakt på men ditt vänster hjul kommer att ta i låda vid stort rattutslag till höger
Varför skulle den ta i på en 306 s16 men inte en gti då?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
jag har för mig gti har olika svängradie hö-vä pga växellåda. vet ej om styrväxel skiljer. om du tycker acrören är dyra så borde ju växellådan vara överprissatt. den är något överskattad anser jag. visst är det kul med täta växlar men den varvar i princip lika högt på sexan som de andra på femman... tätare helt enkelt. kolla citroen om rören. samma på xsara.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
precis... strax under 3000varv i 90km/h... så det är tätare växlarR.O.B. wrote:jag har för mig gti har olika svängradie hö-vä pga växellåda. vet ej om styrväxel skiljer. om du tycker acrören är dyra så borde ju växellådan vara överprissatt. den är något överskattad anser jag. visst är det kul med täta växlar men den varvar i princip lika högt på sexan som de andra på femman... tätare helt enkelt. kolla citroen om rören. samma på xsara.