Kan ni göra mig en tjänst?
Kan ni dra ned rutorna, lägg i ettan, gasa upp till c:a 4-5500rpm o sen släpp gasen/motorbromsa. Samma kan göras på 2an vid samma varvtal. Återkom om ni hör ngt sipprande ljud eller avgassmällar. Ska låta ungefär som, säg när man spottar(?).
Skulle vara kanon om man hade ngn att jämföra med i sthlmstrakten; då bilen är inne i peugeot sätra för felsökning av just detta.
ni andra med 206 rc..
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

henkis wrote:enligt sätra iaf så ska det vara normalt. de hade tydligen inne en annan röd 206 rc som de provade. O vad ska jag som inte är insatt i bilar så mkt säga?
tror inte på hål på avgasröret för då borde det väl låta också när man gasar stillastående, eller har jag fel?
Det måste inte vara hål, det finns även skarvar lite här o var på avgaset!Och dessa, i synnerhet med RC:ns originalavas, har en tendens att kunna rosta så dom står emot ännu sämre. Har du sedan slitna motorfästen så motorn rör sig 2-3 ggr mer än normalt samtidigt som du "rejsar" genom att dra den till 7000 rpm, ösa i nästa växel, dumpa kopplingen o på 't igen så KOMMER DESSA SKARVAR ATT LÄCKA!
Så gå igenom sådant i första hand...
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
henkis wrote:tackar för infon.
får åka in till ngn gds-hall o kolla läget.
Känns iof jävligt dåligt att en strax över 2,5år gammal bil ska ha hål i avgasröret redan.
Ganska välkänd svag punkt på 206:orna, bland en del andra. Dom kostar ju därefter att köpa!
Så köp en dyrare bil eller shut up and put up
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
henkis wrote:tackar för infon.
får åka in till ngn gds-hall o kolla läget.
Känns iof jävligt dåligt att en strax över 2,5år gammal bil ska ha hål i avgasröret redan.
Jag fick avgas på min 307 bytt på goodwill hos Pug Sätra. Bilen var då 2,5 år gammal och bakdämparen hade helt lossnat. Pugs avgas verkar inte hålla längre än så...
Vive la république!