Börjar tröttna riktigt ordentligt på puggen nu..! Oljeläckage efter oljeläckage efter oljeläckage osv...!
Nu läcker de tydligen motorolja från fördelaren, enligt peugeot ganska vanligt? När ja köpte bilen satt de ingen o-ring i fördelaren å då va de minsann tätt, nu har ja provat både med och utan o-ring men de läcker lika mkt i båda fallen... Nån som har nån lösning på skiten? Ja prövade med packning på tub på skarven mellan fördelare å termostathus men tydligen räckte inte de eftersom de även idag var några svarta fläckar under bilen å nivån på stickan sjunkit lite...
Ska man sätta o-ringen på nåt speciellt sätt kanske?
Adam wrote:Det brukar vara fördelaren som är slut när det läcker igenom trots fräsch o-ring.
Någon i klubben som har en att sälja billigt till stackars Freddan?
Okej, antar att de e svindyrt å köpa ny från Peugeot oxå?
Ja, nån som vill sponsra mig lite kanske?
Lite positivt e iaf att den går riktigt bra nu borsett från läckorna(läcker massa kylarvatten å tar tjuvluft nånstans oxå..) å de läckte inte nån växellådsolja så de finns ljus i mörkret!
Men det är inte den här packningen (länk nedan) som är kass som sitter emellan hela termostathuset och toppen som läcker. Den kan ju ge de fenomen som du beskriver.
Alltså, jo de kan de förstås vara, den biten av packningen finns ju inte kvar eftersom ja bytt kamaxel några gånger... men å andra sidan har ja klettat på packning på tub där istället, ja tycker de borde räcka å täta?
Har kollat mer nu å de ser itne ut som de e mellan termostathus å topp/överfall som de läcker iaf..
MEN! kom på en sak som ja inte tänkt på tidigare, man kan ju dela fördelaren på två ställen (eller 3 om man räknar me f-locket), en skarv som sitter med 2 st 11mm bultar/skruvar å en som sitter med 3 torxskruvar, å de verkar som de läcker från den med torxskruvarna.
Kan de va så enkelt att de e där o-ringen ska sitta? Ja har nämligen satt den i den skarven som sitter innanför den.. (kanske gjort bort mig helt eller?)
Annars kan man kanske täta torxskruvsskraven med packning på tub...
Skippade också den biten som sitter emellan överfallet och fördelaren när jag bytte. Kletade också på packning på tub. Men det vart att läcka i alla fall.
Freddan wrote:Har kollat mer nu å de ser itne ut som de e mellan termostathus å topp/överfall som de läcker iaf..
MEN! kom på en sak som ja inte tänkt på tidigare, man kan ju dela fördelaren på två ställen (eller 3 om man räknar me f-locket), en skarv som sitter med 2 st 11mm bultar/skruvar å en som sitter med 3 torxskruvar, å de verkar som de läcker från den med torxskruvarna.
Kan de va så enkelt att de e där o-ringen ska sitta? Ja har nämligen satt den i den skarven som sitter innanför den.. (kanske gjort bort mig helt eller?) Annars kan man kanske täta torxskruvsskraven med packning på tub...