Jag har köpt lite olika typer och testat nu, ville få lite reda i träsket....
Grundtanken är ju bra, lägre effektförbrukning, längre livslängd (förutsatt dimensioneringen då

,se daggers inlägg), samt snabbare tändning för bromsljusen vilket kapar några meter extra på reaktionstiden för den bakom om du behöver tvärnita i 90-120km/h, typ.
Sedan finns det "visuella" effekter som vissa kanske är ute efter, dessvärre har jag funnit att de lampor som fungerar superbra faktiskt ger exakt samma ljussken genom lyktorna som en vanlig lampa, så det SYNS inte att du har diodlampor med dem förutom att bromsljusen tänds snabbare liksom blinkers.
Det är en typ med "ytmonterade" högeffektsdioder, där kroppen som dioderna sitter på är något konisk så att de flesta av dioderna riktas mot reflektorn och bara några få lyser rakt bakåt.
Annars får du den där effekten som "Zronk" illustrerar ovan.
Dessutom tycker jag att den mekaniska monteringskvalitén spelar roll när de skall sitta i en bil med alla temperaturvariationer/vibrationer m.m. Dessa är riktigt kraftiga och fina, inte alla typer jag kollade var det
Sedan skall de naturligtvis LYSA bra, definitivt inte alla som gjorde
Dom finns att köpa här den typen som jag fastnat för:
http://stores.ebay.co.uk/warden-jp2002
Jo jag vet att dom skickas runt halva jorden (bokstavligen ), men dom är bra. Orsaken till att jag testat några olika är att grejerna typ "inte kostar nåt", å de e ju bra å veta för framtiden.