ABS-problem

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
MostWanted-LKPG

ABS-problem

Post by MostWanted-LKPG »

Min ABS-lampa började lysa när min bakaxel var riktigt dålig och hjulet wobblade som aldrig förr. Antagligen så gick givaren sönder då.
Bytte bakaxel med "nya" givare på, men lampan lyser fortfarande... tänkte att det ligger kvar i felkodsminnet så jag lossade pluspolen över några timmar men ABS-lampan lyser fortfarande.
Finns det nått sätt man kan kolla felkoder på så jag kan byta givare, för jag har ju 2 från den gamla varav 1 bör funka.
Bilen är en 206Gti -00
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

Kan vara en givare i fram oxå , vet inte om man kan kolla det själv eller om man måste åka till Peugeot verkstad så dom kan se det.
Tänk på att spara dom gamla givarna så slipper du köpa nya, innan du slänger den gamla bakaxeln.
MostWanted-LKPG

Ingen som vet om det finns nått sätt man kan kolla felkoder på?

btw: min handbromslampa lyser oxå efter bakaxelbytet, fast den ligger inte på.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

MostWanted-LKPG wrote:Ingen som vet om det finns nått sätt man kan kolla felkoder på?

btw: min handbromslampa lyser oxå efter bakaxelbytet, fast den ligger inte på.

Det har iaf inte med bytet att göra, om du nu inte spännt wire:arna mer än dom var innan så spaken är högre upp när den inte är dragen.
Annars sitter kontakten under handbromshandtaget och antagligen ligger den öppen även när handtaget är i botten.
MostWanted-LKPG

Bytte ju bromsbelägg samtidigt kom jag på så det behövs väl en justering där framme.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

MostWanted-LKPG wrote:Bytte ju bromsbelägg samtidigt kom jag på så det behövs väl en justering där framme.

Men du säger att det inte ligger an/emot,då kan ju inte spaken vara för spänd?
Post Reply