Hej har nyss byt till nya skivor och belägg fram på min peugeot 206 gti. men jag har än ett skrapande ljud när jag bromsar och jag har även märkt nu när man pumpar på bromsen och sen så gasar man på ganska hårt så hör man ett skrikande ljud de är som att bromsarna ligger på efter man pumpat på bromsen. tycker de är lite konstigt att de ska låta från bromsarna när man nyss bytt dom nån som haft liknande problem??. ska nog ta lös bromsarna i helgen och kolla blir glad för tips
Okej men va kan man göra åt de då om dom går tjärvar i dom där glidskenorna då ??. kanska satt som fel när jag monterade men va jag kunde se så kunde dom bara sitta på ett sätt du menar väl dom som håller fast bromsbeläggen??. och dom går även att ta lös tacksam för svar mvh christer
Ingen chans att du bromsat hårt innan beläggen/skivorna slitit in sig och på sätt glasat beläggen? Testa att sandpappra ytan på beläggen tills inga blanka fläckar finns kvar och se om det blir bättre efter en mjuk inkörning på ett antal mil med mjuka bromsningar.
Ja de kan ju va nåt sånt oxå men jag ska ta lös bromsarna i morgon efter jobbet och kolla om de är de men jag tror nästan att dom kärvar i dom där glidytorna. så jag ska lägga nå kopparpasta där å se om de blir bättre men jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.