Sista konbanekörningen för Franska Öppna 2008, 21/9

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Sista konbanekörningen för Franska Öppna 2008, 21/9

Post by Fnatte »

Det är dags för sista körningen i Peugeot Sport Clubs konbanecup, Franska Öppna. Körningen kommer att ta plats på Vårgårda flygfält, en bit utanför Alingsås. Eftersom det är sista körningen så blir det också bli pokalutdelning till dom som vinner cupen. Ställningen är tajt, och beroende på vilka av ledarna som kommer, blir det spännande om vem som kommer att ta hem det hela.

Körningen är öppen för alla, medans cupen är bara för Franska bilar, så har man en Renault eller Citroën kan man komma och plocka poäng i cupen. Vill man köra t ex svenskt så går det bra att komma och köra, för att det är roligt.

För dom som inte är så vana så behöver man inte köra på tid, eller om man bar vill ha tid för att jämföra sig mot sig själv. Det är inga krav på prestation för att vara med, utan vi gör detta för att folk ska ha roligt!

Så om själva dagen:
Mellan kl 8 och 9 är det samling, vid Vårgårda flygfält för dom som vill köra. Vi kommer att ta in köravgift, 200 kr, och sälja SMA-licens för dom som inte har.

Kl 9 är det förarmöte och därefter körning.
Kl 12 kommer vi att äta lunch. För dom som vill filma eller köra runt i lugnt tempo eller med en medåkare finns det möjlighet för detta. Hjälmkrav för alla i bilen.
Kl 13 Åter körning
Kl 17 Avslutning för dagen.

Alla tider är preliminära, utom samlingen och förarmötet för dom som kör. Om man inte är närvarande på förarmötet så får man inte köra.

Lunch kommer inte att finnas, men jag ska kolla om det finns grill på plats. Jag återkommer om det.

Licenskrav: SMA-licens, samt krävs medlemskap i respektive bilklubb(går att lösa på plats för PSC). Bevis på medlemskap ska kunna uppvisas.

SMA-licensen kostar 150 kr för engångslicens, och 350 för helårslicens, och kan lösas på plats.
I vanlig ordning ska bilen vara skattad, godkänt bes och försäkrad.

Alla förare ska vara beredda på att skriva upp sej för ett flaggpostpass.

Jag har ett hum om vilka som kommer, via tidigare tråd, så vi kan köra vidare på den, eller om ni vill skriva här, vilket som.

Hitta:
http://www.gfk.se/karta/vargarda.shtml
http://kartor.eniro.se/query?&what=map_ ... tq=0&pis=0

Frågor ställs via detta forum, eller via mail fnatte @ peugeot-sport-club.com

Välkomna!
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Jag kan ta med en grill annars
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Jesper Cronelid wrote:Jag kan ta med en grill annars

Sweet, då är grill check.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Kommer säkert och kör:
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
5. Henrik Inhammar (Om vi nu blir 10st)
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel)

*Kommer kanske:
Peter Igelhammar (babyn kan ju ställa till det.)
Hannes Alvesson (beroende på ekonomin)
Jörgen Melms
Rosefors

*Kommer och tittar:
Hans Hellström "kanske", de e mycke nu.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Jag sparar mig till Sturup.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jesper Cronelid
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Jesper Cronelid »

Skulle du sova hos mig, Fnatte?
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106
Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205
Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Kommer säkert och kör:
1. Marie Johansson
2. Jesper Cronelid
3. Niklas Fagerström
4. Johan Svensson
5. Henrik Inhammar (Om vi nu blir 10st)
6. Alexander Andersson
7. Leif Karlsson
8. Christoffer Waern
9. Tobbe Hellman (om bilen är hel)
10. Jacob Österlindh

*Kommer kanske:
Peter Igelhammar (babyn kan ju ställa till det.)
Hannes Alvesson (beroende på ekonomin)
Jörgen Melms
Rosefors

*Kommer och tittar:
Hans Hellström "kanske", de e mycke nu.
------------------------------------------------

Ja det ska bli kul, ekonomiskt tajt, men det skall gå =)
Å nu ser de faktiskt ut som jag kommer kunna köra bubbla ner, (hoppas).
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Är det inga fler som vill köra lite konbana? Det är som sagt inga kvar på förkunskaper från konbana, förutom att man kan köra bil då. Alla är välkomna.

FR Autosport Sweden FTW
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Fnatte wrote:Är det inga fler som vill köra lite konbana? Det är som sagt inga kvar på förkunskaper från konbana, förutom att man kan köra bil då. Alla är välkomna.

Beroende på om farsan inte ska ha mina sommardäck så kommer jag också att köra. :)
bimmerboy

Post by bimmerboy »

Tänkte komma förbi och köra några rundor trots avsaknad av Peugoet om det är ok?

Angående SMA licensen om man köper en helårslicens gäller den då alltså bara till den siste december? eller är det 12 månader från den dagen man tecknar den?

Vad har ni för krav på bil och förare? Sker någon besiktning av bilarna och isåfall har ni några krav som inte andra brukar ha?
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

bimmerboy wrote:Tänkte komma förbi och köra några rundor trots avsaknad av Peugoet om det är ok?

Angående SMA licensen om man köper en helårslicens gäller den då alltså bara till den siste december? eller är det 12 månader från den dagen man tecknar den?

Vad har ni för krav på bil och förare? Sker någon besiktning av bilarna och isåfall har ni några krav som inte andra brukar ha?

tror att det står en del i dom klistrade trådarna här under träffarna :)

sma helår är 12 månader från att du betalt tror ja. men tror att du måste vara medlem i klubben o de e ju lite onödigt o pynta 250kr för bara några månaders medlemskap för då betalar du bara för detta året.
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
There's no school, as old skool
bimmerboy

Post by bimmerboy »

Nja krav på medlemskap i klubb kanske men det borde ju inte vara krav på medlemskap i er klubb väl? Jag är medlem i BMW Sport Club och jag hoppas det duger.

eller är jag helt ute och seglar nu?
323tii -99
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

bimmerboy wrote:Tänkte komma förbi och köra några rundor trots avsaknad av Peugoet om det är ok?

Du är välkommen att köra även utan peugeot :) Vi hade två skodor och en mazda förra gången.
En helårslicens gäller 12 månader.
Dom krav vi har är att batteriet ska sitta fast, att den inte ska läcka några vätskor(regn och avrinning från bilen är dock ok), bilens signaler ska fungera, och att du har hjälm och heltäckande bomullskläder. Bilen får inte låta för mycket heller, och ska inte ha några lösa delar liggandes inne. Jag tror inte att det är några krav som andra inte brukar ha, en bil som inte faller sönder liksom.

FR Autosport Sweden FTW
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Finns det toalett?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
bimmerboy

Post by bimmerboy »

Fnatte wrote:

Du är välkommen att köra även utan peugeot :) Vi hade två skodor och en mazda förra gången.
En helårslicens gäller 12 månader.
Dom krav vi har är att batteriet ska sitta fast, att den inte ska läcka några vätskor(regn och avrinning från bilen är dock ok), bilens signaler ska fungera, och att du har hjälm och heltäckande bomullskläder. Bilen får inte låta för mycket heller, och ska inte ha några lösa delar liggandes inne. Jag tror inte att det är några krav som andra inte brukar ha, en bil som inte faller sönder liksom.

Tack för svaret, grymt snabba ni är här! Ett förtydligande bara, det krävs alltså INTE att jag är medlem i er klubb för att få köra på träffen?

SMA licens samt övriga punkter ni nämnt (vilket låter helt normalt) räcker alltså.

EDIT: ingen som har koordinater till vårgårda?
323tii -99
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Ang medlemskap så är det en gråzon, tycker jag, vi vill ju ha medlemmar, men samtidigt är det bra att folk kommer till våra träffar. Om man har en Peugeot så vill vi att du är medlem, men iom att du inte har Peugeot så nej, vi ser såklart gärna att du blir medlem och stödjer klubben, men det är inget vi kan kräva just nu. Som sagt, det är en gråzon, och några kanske klagar, men jag säger ja till er.

GPS-koordinater:
WGS84: Lat: N 58º 2' 35.16", Long: E 12º 47' 21.79"
RT90: X= 6439432, Y= 1321916

Tobbe> Jag har skickat en fråga om detta till uthyrarna.

FR Autosport Sweden FTW
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Fnatte wrote:

Bra, det är viktigt för mig och kanske även för flera.

Tänk gärna på att kolla upp detta från början och skriva det i första infon i fortsättningen :)
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

TheDagger wrote:
Fnatte wrote:

Bra, det är viktigt för mig och kanske även för flera.

Tänk gärna på att kolla upp detta från början och skriva det i första infon i fortsättningen :)

Yes, det är bra att ha koll på det, har bara missat det innan.

FR Autosport Sweden FTW
bimmerboy

Post by bimmerboy »

Fnatte wrote:Ang medlemskap så är det en gråzon, tycker jag, vi vill ju ha medlemmar, men samtidigt är det bra att folk kommer till våra träffar. Om man har en Peugeot så vill vi att du är medlem, men iom att du inte har Peugeot så nej, vi ser såklart gärna att du blir medlem och stödjer klubben, men det är inget vi kan kräva just nu. Som sagt, det är en gråzon, och några kanske klagar, men jag säger ja till er.

Angående det här med krav på medlemsskap så tror jag ni gör klokt att i inte ha det. Funkar det bra att bjuda in löst folk är det ju fine, i BMWSC har vi ett samarbete med AUDI killarna (organiserade via deras klubb alltså) men förövrigt är det BMW som gäller. Det samarbetet funkar bra tycker jag och alla har trevligt samtidigt som det rullar in kulor till banhyra osv.

Ser framemot denna aktivitet som blir årets näst sista för egen del.
323tii -99
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Fnatte wrote:Yes, det är bra att ha koll på det, har bara missat det innan.

Det är lugnt, du lyssnar ju på tilltal ;)
Post Reply