byta grenrör 205 gti?
-
sixth_of_june
byta grenrör 205 gti?
tjena grabbar o tjejjer! =) är helt grön på allt som har med peugeot att göra då jag enbart kört saab o volvo turbo innan. skaffade mig en fin 205 gti-90 classique sport tror jag d hette! =) nu är det så att lamdavärdet e kass pga en spricka i grenrör! har ett begagnat liggandes som är svetsat o riktigt! nu till min fråga! hur omfattande är det att byta grenrör på denna bil? har sökt men inte hittat några direkta svar! tusen tack på förhand. nöjd peugeot ägare =)
Å passa på att byta grenrörspackningar sammtidigt så att dessa inte läcker efter att du har skruvat på ditt nya grenrör! 
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
-
sixth_of_june
lägg dig underbilen så ska du se att det är rätt enkelt att ta loss det!
20mins jobb o byta
20mins jobb o byta
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

-
sixth_of_june
hej igen! nu har jag losat alla grenrörsbult utan att dra loss en enda... måste vara en jävla tur =).. fick även loss den ena bulten som sitter vid skarven mellan grenrör och avgas. nu e det bara en bult kvar där som jag har lite problem med att komma åt. nån som har löst detta på ett smidigt sätt?? kan tyvärr inte kapa då jag ej har en ny sats med bultar o fjädrar.. utan får använda befintliga bult!..
-
sixth_of_june
har nu fått loss allt och på med nya grenröret och packningar! men får fortfarande felkod 52 tror jag. jag avlästa k-lampan som så att den blinkade 5 ggr ett uppehåll o sen 2 ggr och slutligen ett fasst sken alltså fick jag det till kod 52??? bilen uppför sig som innan går dåligt på tomgång vandrar upp o ner i tomgång! och k-lampan lyser vidd högre varvtal.. måste man nola boxen genom att lossa batteripolerna så att lagrade fel försvinner eller hur går man tillväga?? tacksam för snabba svar! mvh kim