Alltså, du skriver att det är med spacers? Hur tjocka är de då, eller menar du att du får totalt 40 med dessa?
206an har 25 eller 28 original så om du kör på 40 kommer ju fälgen längre in, det kan mycket väl vara fälg/däck som tar emot nånstans då.
Helst ska du ju komma så nära 25-28 som möjligt.
Sedan så har det väl inte direkt något med prestanda att göra, snarare mekhjälp
jadu en bra fråga hur tjocka de var.. Får kolla. Men de tar inte emot någonstans iaf det vet jag... Men det gnisslar som attan i bilen.. Både när jag svänger och kör på ojämn mark
Försök få tag i en fettspruta med nål och stick in i damaskerna till alla leder och fyll dom med fett, Kan vara någon led som är lite torr och gnisslar. Kan ju bli lite mer belastning på dom så dom börjar gnissla med bredare däck
Decimal wrote:Försök få tag i en fettspruta med nål och stick in i damaskerna till alla leder och fyll dom med fett, Kan vara någon led som är lite torr och gnisslar. Kan ju bli lite mer belastning på dom så dom börjar gnissla med bredare däck
Decimal wrote:Försök få tag i en fettspruta med nål och stick in i damaskerna till alla leder och fyll dom med fett, Kan vara någon led som är lite torr och gnisslar. Kan ju bli lite mer belastning på dom så dom börjar gnissla med bredare däck
vågar man ge sig på det själv?
Hissa upp bilen ordentligt och säkra den med pallbockar bara, fyll inte på för mycket bara så gummit går sönder eller hoppar av spåret utan bara lite lagom. Kan ju vara dämparen som gnisslar med som du skrev
lasse206 wrote:Men fatta inte helt var jag skulle smörja hehe
Kolla det rödmarkerade på bilden, Du kommer hitta gummidamasker där. Det är dom du ska fylla med lite fett. Bilden föreställer genomskärning av bromsskiva och hela paketet som sitter på bilen.
Kanske kan vara kulleden till styrstaget eller va det heter, sitter med typ vid bromsskivan och har en gummidamask, den kan ochså gnissla när du kör i gupp