Johannes Karlsson wrote: Tips på sniktrim är följande recept som jag körde på: *Separat vattenkrets till chargecoolern med biltemapump och framflyttat kyl. *T28 kompressor från en Nissan 200sx s14 *Wastegate från HX35 +lite öppet filter, racekatt, avgas, högre soppatryck osv. Laddade 1,5 bar hela vägen till 7000rpm.
Hade jag gjort om samma sak idag hade jag nog satsat på frontmonterad IC och vassare kammar (från s16) i första hand och därigenom fått ut liknande effekt men vid lägre ladd.
Vart tog din bil vägen ? (lite OT jag vet, men blev nyfiken).
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
lumpan wrote:slang B. din ventil tar bara magnetventilens plats.
va? jag va nyss ut och koppla in ventilen..jag har satt hela ventilen på slang A enbart, och de funkar.. Slang B är ju VAT klockan. och inte WG´n.. de är väl ändå WG´n den ska sitta på antar jag?
va? jag va nyss ut och koppla in ventilen..jag har satt hela ventilen på slang A enbart, och de funkar.. Slang B är ju VAT klockan. och inte WG´n.. de är väl ändå WG´n den ska sitta på antar jag?
Vadå "hela ventilen på slang A"?? Hur ser din ventil ut? I min värd så ska kulventilen sitta på samma plats som magnetventilen; alltså mellan A och B.
Min gamla gick btw till Norge. Den reggades dock aldrig så den står väl och möglar i något hörn..
Din gamle mi16 blev stulen IGEN nu inatt... så jävla trött på allt vad bilar heter nu.
Det är inte Johannes bil, hans står och möglar i ett hörn precis som han säger, dessutom vill han ( norrmannen) inte sälja den över gränsen, jävla oljeshejker Den finns på säljes på norska puggklubben
Vadå "hela ventilen på slang A"?? Hur ser din ventil ut? I min värd så ska kulventilen sitta på samma plats som magnetventilen; alltså mellan A och B.
Min gamla gick btw till Norge. Den reggades dock aldrig så den står väl och möglar i något hörn..
men du, om jag sätter ventilen mellan slang A och B så kopplar jag ju ihop dom ledningarna, och hur hade du tänkt att de skulle funka då?
Och för de andra ska ju ventilen sitta på WG ledningen och inte VAT slangen. IAf som jag uppfattat de..den sitter iaf på slang A nu och de funkar.."Alltså båda magnetventilerna är borta, och VAT ledningen har jag skarvat ihop. Och på WG ledningen är de ventilen som håller slangen ihopskarvad."
nä men alltså kan du förklara hur du tänkte det? jag vill ju veta vad du menar. för om jag tittar på bilden och sen tänker att jag ska koppla ihop A och B då finns de ju ingen slang som går till insuget? eller har jag fel?