Montering av öppet luftfilter
Montering av öppet luftfilter
Har förstått att det bästa är att montera filtret mellan batteriet och framlyktan. Hur gör man det? Måste man byta/modifiera 90gradersslangen till LMM:en? Någon som har bild på ett installerat filter?
Vet att jag har sett nån bild på det för ett tag sedan...
Vet att jag har sett nån bild på det för ett tag sedan...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
andvände den bvefintliga 90graders böjen å klämde in filtret mellan batteriet och fördelaren. Är väldigt lite plats där så man får ha ett pytte filter. Mitt är mini mini och det får knappt plats där...
http://home.bip.net/leibel/pug/luftfilter.jpg
http://home.bip.net/leibel/pug/luftfilter.jpg
Har redan köpt ett filter löst...
Kan man få tag i en rak (kort) slang med uttag för vevhusventilation nånstans eller måste man köpa ett helt nytt kit?
Kan man få tag i en rak (kort) slang med uttag för vevhusventilation nånstans eller måste man köpa ett helt nytt kit?
#1683 Stefan Bengtsson
-
Guest
Går det inte att klämma in filtret mellan motor å torpedvägg där originalfiltret sitter? Jag har lösa funderingar på att göra så och sedan montera ett luftintag i huven ovanför.. Och ifall ingen skriker åt mig att inte montera filtret där, så hur mår filtret av eventuellt regnvatten som kommer in genom luftintaget?
Amar >> Jo det funkade väl bra. Fick mitt filter gratis å om ja måste säga att jag märkte ingen skillnad alls i vare sig ljud eller prestanda... Tycker det verkar vara så att ju mer folk betalar för sitt filter dessto bättre går bilen å ju skönare ljud får mna
Men kan ju å andra sidan säga att ljudupplevelsen förstärkt aldeles utmärkt om man rattar nån piggare 16v maskin än en sunkig 8v.
Spec 306 gti får ett härligt ljud, spec då dom har ett underligt morrande ljud när man passerar 4000...
Twed >> Fixa nu mig en RIKTIG smile gubbe som är glad å inte hånflinar!
Men kan ju å andra sidan säga att ljudupplevelsen förstärkt aldeles utmärkt om man rattar nån piggare 16v maskin än en sunkig 8v.
Spec 306 gti får ett härligt ljud, spec då dom har ett underligt morrande ljud när man passerar 4000...
Twed >> Fixa nu mig en RIKTIG smile gubbe som är glad å inte hånflinar!
-
nighthawke
filter
när man har ett öppet filter på en Mi16 X4 man kan ta bort luftfiltret å behållaren men hur gör man med luftmassemätaren...kan man köra utan elr måste man ha den å hur gör man då om man ska sätta dit ett öppet filter...fick nämligen ett.....
Maila svar till [email protected]
Maila svar till [email protected]
- Stefan Eriksson