hej
har en 605 3,0 som startar bra o går bra på tomgång men vid gaspådrag så vill den nästan inte gå,den liksom bluddrar o släpper man gasen lite så kommer den igen
så blir det vid varje stopp,väldigt jobbigt när man skall ut i kordningsr eller dyligt.
vad kan det vara ???
mvh.janne
Peugeot 605 3,0 -95 går illa
När min bil (605 SV3.0 -90) beter sig sådär beror det alltid på dålig hygien i tändsystemets högspänningsdelar.
Kolla att det är torrt i de brunnar där tändstiften sitter (ficklampa). Min blir alltid våt på ett eller två stift efter motortvätt och man måste torka ur. Fukten försvinner inte av sig själv. Otäta hattar och regn kan antagligen orsaka problem det också.
I annat fall kan du ha strul inuti fördelarlocket. Antingen fukt eller ochkså att mittkontakten eller rotorn är trasig.
Kolla att det är torrt i de brunnar där tändstiften sitter (ficklampa). Min blir alltid våt på ett eller två stift efter motortvätt och man måste torka ur. Fukten försvinner inte av sig själv. Otäta hattar och regn kan antagligen orsaka problem det också.
I annat fall kan du ha strul inuti fördelarlocket. Antingen fukt eller ochkså att mittkontakten eller rotorn är trasig.