Servokylar rör problem! (JÄTTE PROBLEM)
Servokylar rör problem! (JÄTTE PROBLEM)
Fick mitt kjolpaket igår (206:a) och håller på och gör första montering för att borra hål till skruvar osv och se att allt passar innan lackering... Nu till mitt problem..
i fronten sitter det ett rör som går framför fläkten jätte långt ut så att säga.. Röret ser ut som ett U ungefär fast liggandes..
Snackade med en polare och han sa att det troligtvis var oljekylarrör som satt där för det fanns ett likadant på hans bil.. Om min bil hade varit gammal och inte fort. haft nybilsgaranti och liknande så hade vi bara fixat ett nytt rör på ett snyggt sätt som fyller samma funktion fast lite längre in.. För det röret där sitter så långt ut att jag inte får på gallret på fronten som det e nu.. måste isånnafall kapa bort 3-4 cm från djupet om det ska få plats och då försvinner ju hela djupet i kjolpaketet som gör det så snyggt..
Kan man lämna in det på peugeot och låta dom fixa en bättre kurva på röret som passar med kjolpaketet? och med det får jag behålla garantin på bilen? hur funkar sånt där, betalar hellre lite mer och får det fixat och får behålla garantin...
help...
MvH
//Red DeviL
i fronten sitter det ett rör som går framför fläkten jätte långt ut så att säga.. Röret ser ut som ett U ungefär fast liggandes..
Snackade med en polare och han sa att det troligtvis var oljekylarrör som satt där för det fanns ett likadant på hans bil.. Om min bil hade varit gammal och inte fort. haft nybilsgaranti och liknande så hade vi bara fixat ett nytt rör på ett snyggt sätt som fyller samma funktion fast lite längre in.. För det röret där sitter så långt ut att jag inte får på gallret på fronten som det e nu.. måste isånnafall kapa bort 3-4 cm från djupet om det ska få plats och då försvinner ju hela djupet i kjolpaketet som gör det så snyggt..
Kan man lämna in det på peugeot och låta dom fixa en bättre kurva på röret som passar med kjolpaketet? och med det får jag behålla garantin på bilen? hur funkar sånt där, betalar hellre lite mer och får det fixat och får behålla garantin...
help...
MvH
//Red DeviL
Last edited by ReD DeviL on Thu Dec 11, 2003 12:01, edited 1 time in total.
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Kan inte saker och ting paja om inte det blir tillräckligt avkylt eller så?
ska kolla på det och snacka med polarn som e röris... Men om man kopplar bort det kommer det ju forsa ut olja eller någon annan vätska, som typ servooljan... Finns det påfyllnad för den oljan eller ere mer ett "slutet" system som e knepigt att fylla på?
ska kolla på det och snacka med polarn som e röris... Men om man kopplar bort det kommer det ju forsa ut olja eller någon annan vätska, som typ servooljan... Finns det påfyllnad för den oljan eller ere mer ett "slutet" system som e knepigt att fylla på?
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Uppdaterade denna lite nu....
Som du sa innan så var det servokylarrör... MEN nu till det jätte problem som finns... Peugeot fixar INTE problemet och nybilsgarantin försvinner åt helsike om jag ändrar på röret även om dom skulle ha gjort det.. Han kunde däremot inte säga något som kunde hända om jag bad en annan verkstad att fixa röret, för han visste inte exakt vad det gjorde.. berättade att jag hade hört att det troligtvis inte ens behövs här i sverige och det hade han ingen aning om men han kunde iallafall inte fixa det eftersom han var authoriserad Peugeot mekaniker och nybilsgarantin försvinner...
Hur f*n ska jag göra? skita i nybilsgarantin och be en DUKTIG mekaniker byta röret.. Vill ju ändå bara ändra form på röret och att det inte står lika långt ut, den kommer ju få lika mycket kyla som innan fast på ett annat ställe?
Om något skulle hända, tror ni dom märker något? asså.. Om det e något annat på bilen som e paj än just servon?
edit: Tycker ju faktiskt att peugeot ska kunna fixa sina egna jävla bilar och fortfarande kunna ge garanti på det!
Som du sa innan så var det servokylarrör... MEN nu till det jätte problem som finns... Peugeot fixar INTE problemet och nybilsgarantin försvinner åt helsike om jag ändrar på röret även om dom skulle ha gjort det.. Han kunde däremot inte säga något som kunde hända om jag bad en annan verkstad att fixa röret, för han visste inte exakt vad det gjorde.. berättade att jag hade hört att det troligtvis inte ens behövs här i sverige och det hade han ingen aning om men han kunde iallafall inte fixa det eftersom han var authoriserad Peugeot mekaniker och nybilsgarantin försvinner...
Hur f*n ska jag göra? skita i nybilsgarantin och be en DUKTIG mekaniker byta röret.. Vill ju ändå bara ändra form på röret och att det inte står lika långt ut, den kommer ju få lika mycket kyla som innan fast på ett annat ställe?
Om något skulle hända, tror ni dom märker något? asså.. Om det e något annat på bilen som e paj än just servon?
edit: Tycker ju faktiskt att peugeot ska kunna fixa sina egna jävla bilar och fortfarande kunna ge garanti på det!
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Det här med att ändra grejer på bilarna.
Iom att dom inte vet vad det gör så vet dom inte vad ändringen kan komma att göra.
Om dom visste att ändringen funkade och inte pajade nåt så hade dom nog gjort ändringen.
Men åk till en bra mek, be honom fixa det, om du tror att det inte kommer inverka nåt på kylningen. Sen om du åker dit på nån servie eller annat säger du att du lät någon annan puggverkstad göra jobbet åt dig, men iom att dom inte får fram några uppgifter på arbetet i sina datorer så glömde väl mecken som gjorde jobbet att skriva in arbetet på din bil i datorerna, det har hänt innan...
Sen om dom frågar vem det var som gjorde det, säg bara att du lämnade in bilen och du vet inte vem det var som gjorde det, samt att du inte kommer ihåg när det gjordes.
Dessutom kan du ju spara det gamla röret och mecka fast det igen, ifall det skulle skita sig...
Iom att dom inte vet vad det gör så vet dom inte vad ändringen kan komma att göra.
Om dom visste att ändringen funkade och inte pajade nåt så hade dom nog gjort ändringen.
Men åk till en bra mek, be honom fixa det, om du tror att det inte kommer inverka nåt på kylningen. Sen om du åker dit på nån servie eller annat säger du att du lät någon annan puggverkstad göra jobbet åt dig, men iom att dom inte får fram några uppgifter på arbetet i sina datorer så glömde väl mecken som gjorde jobbet att skriva in arbetet på din bil i datorerna, det har hänt innan...
Sen om dom frågar vem det var som gjorde det, säg bara att du lämnade in bilen och du vet inte vem det var som gjorde det, samt att du inte kommer ihåg när det gjordes.
Dessutom kan du ju spara det gamla röret och mecka fast det igen, ifall det skulle skita sig...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:Det här med att ändra grejer på bilarna.
ok... Så kan man ju göra... Personligen tycker jag inte det kan vara några problem så länge man har samma dimmensioner på röret, samt lika långt rör fast gjort på ett annat sätt...
Har du något förslag på en BRA verkstad som man kan lita på? Där det jobbar duktigt folk, gärna folk som har erfarenhet inom rally eller annan bilsport.. Inga gymnasiepraktikanter..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeots bilskadefixare borde väl kunna göra det, dom har ju vana att plocka med konstiga saker.
Jag tycker Bilplåtskirurgerna var duktiga. Dom finns på Slakthusgatan 22 i Johanneshov. 648 60 10 är deras nuffror.
Ring och hör med dom.
Jag tycker Bilplåtskirurgerna var duktiga. Dom finns på Slakthusgatan 22 i Johanneshov. 648 60 10 är deras nuffror.
Ring och hör med dom.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Fnatte wrote:Peugeots bilskadefixare borde väl kunna göra det, dom har ju vana att plocka med konstiga saker.
Ring och hör med dom.
Ringde dit och dom var verkligen hur trevliga och snälla som helst
Iallafall fick ett nytt nummer till en verkstad som håller på nästan enbart med peugeot som jag ska ringa till och höra om vad dom tycker, dom har även erfarenhet av servosystem på peugeot..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Fnatte wrote:Trevligt![]()
Jo hon som svarar i telefon där är oerhört snacksalig
hehe... jo, men det var väldigt trevligt att höra någon person på ett företag som står på "ens" sida...
firman hon skickade mig vidare till var BonAuto.. http://www.bonauto.se tror jag det e..
fast telefonnumret går till AutoPunktens verkstad.. *humm* hon blanda nog ihop namnen kanske.. tel: 659 03 90 :: http://www.autopunkten.se
Men det telefonnumret stämmer inte med det på hemsidan, men jag har ringt dit och hamnat hos någon bilnisse iallafall
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Fnatte wrote:Bonauto har jag bara hört bra saker om.
Dom var auktoriserade Peugeotnissar innan, men så ville inte KW Bruun att dom skulle vara det längre, kommer inte ihåg varför.
Ringde precis BonAuto eftersom det inte var det numret jag fick av henne, dom gjorde inget sånt, enbart plåt och lackering..
ringer jag det andra stället och hör om dom kan hjälpa mig..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
sådär... Nu har jag ringt.. AutoPunkten fixar det åt mig bara jag kommer in med bilen.. har berättade även att det bara e 206:orna och 407:orna som har det kylarröret fram dom andra har det under bilen..
Så sa han oxå att hur det sitter spelar ingen roll så länge som det är tätt.. Så det blir att åka dit med bilen nu i januari/februari och låta dom fixa det på ett annat sätt...
Om någon annan har liknande problem i sthlm trakten så är det http://www.autopunkten.se :: Tel: 659 03 90
Dom verkar ha koll på peugeot iallafall, dom säljer peugeot där har jag fattat det som samt han visste vicka rör det var, hur det funka och hur det såg ut på olika peugeot modeller... så hoppas på det bästa nu..
Om någon har ett bättre ställe så säg gärna till eller om ni har dåliga erfarenheter av detta ställe...
Så sa han oxå att hur det sitter spelar ingen roll så länge som det är tätt.. Så det blir att åka dit med bilen nu i januari/februari och låta dom fixa det på ett annat sätt...
Om någon annan har liknande problem i sthlm trakten så är det http://www.autopunkten.se :: Tel: 659 03 90
Dom verkar ha koll på peugeot iallafall, dom säljer peugeot där har jag fattat det som samt han visste vicka rör det var, hur det funka och hur det såg ut på olika peugeot modeller... så hoppas på det bästa nu..
Om någon har ett bättre ställe så säg gärna till eller om ni har dåliga erfarenheter av detta ställe...
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Efter snack med AutoPunkten samt vad en kille här på forumet skickade till mig angående samma rör och hur han hade fixat det..
Det är ett retur rör så är det inte så mycket olja som kommer igenom där och därför spelar det ännu mindre roll hur röret är *Fattade jag det som* så blir nog att jag snackar med min rörmockar polare som får komma hit med ett schyst rör och visa sina rätta kunskaper och ändra röret så det passar..
Det är ett retur rör så är det inte så mycket olja som kommer igenom där och därför spelar det ännu mindre roll hur röret är *Fattade jag det som* så blir nog att jag snackar med min rörmockar polare som får komma hit med ett schyst rör och visa sina rätta kunskaper och ändra röret så det passar..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7