Mice Elf wrote:Vet inte om denna länk varit uppe, men den verkar sammanfatta vad som diskuterats här och på andra ställen rätt bra: http://www.taylor-eng.com/sump/wetsump.htm
Vilken skräll
Mice Elf wrote:Vet inte om denna länk varit uppe, men den verkar sammanfatta vad som diskuterats här och på andra ställen rätt bra: http://www.taylor-eng.com/sump/wetsump.htm
Bölse wrote:Skall montera en extra distans på våran Mi16, hur mycket kan man sänka ner pickupen? Blir ca 13 mm sänkning med en extra distans, blir 13 mm sänkning av pickupen lagom då?eller mer?
Loffas wrote:jag tror min e försänkt med 15mm eller kanske det var 20
men den rymmer iaf 1 liter mer olja eller om det var 1.5liter
men jävlar va låg motorn e, domkraft går inte under längre
Loffas wrote:jag tror min e försänkt med 15mm eller kanske det var 20
men den rymmer iaf 1 liter mer olja eller om det var 1.5liter
men jävlar va låg motorn e, domkraft går inte under längre

Nik wrote:Ska man nu lägga en del tid på moddande är det kanske enklare (och bättre) att dra ner extern dränering från toppen!?

205GTI-88 wrote:Nik wrote:Ska man nu lägga en del tid på moddande är det kanske enklare (och bättre) att dra ner extern dränering från toppen!?
Sitter det inte redan på 2.0 eller är jag helt ute o cycklar? kanske bara gti6 toppen som har det?
Nik wrote:205GTI-88 wrote:Nik wrote:Ska man nu lägga en del tid på moddande är det kanske enklare (och bättre) att dra ner extern dränering från toppen!?
Sitter det inte redan på 2.0 eller är jag helt ute o cycklar? kanske bara gti6 toppen som har det?
Nej, ingen peugeottopp har extern dränering som standard.

Tveksamt. Du skulle ställt plåten i sidled istället.Eikin wrote:Tjohojj
gjorde ett skvalpskydd idag till min mi16 motor. orkade inte göra med nån lucka eller så. men tror ni att detta kommer funka bra?
Med sidled menar jag horisontellt, som ett lock i vänstersidan.Eikin wrote:Hade väl för bråttom antar jag:( gör om gör rätt eller ska jag montera det och hoppas de funkar bra?