Dålig vindrutespolning? (var: Dåligt sprut....)
- Stefan Eriksson
Kan va skit i munstyckena också, rengör med nål och tryckluft, sen lär du få rikta in dem med nålen så de sprutar på rätt ställe sen också
edit:Var skitkass på min 205:a, bytte slang munstycken och pump sen sprutade det upp på taket blev ett jävla tryck men eftersom din bil är så mkt nyare kan ju inte pumpen va risig redan
edit:Var skitkass på min 205:a, bytte slang munstycken och pump sen sprutade det upp på taket blev ett jävla tryck men eftersom din bil är så mkt nyare kan ju inte pumpen va risig redan
vad är det för skillnad på 405:ans sprut jämfört med 205:ans...
strålkastarna o motorhuven här också, får sig en ordentligt dusch.
pumpen till vindrutespolarna funkar fint den också, men strålarna väljer ala möjliga vägar o vinklar förutom att träffa rutan...
man ställer in munstyckena och veckan senare så sprutar de över bilen igen.
ingen som vet var man kan köpa eftermarnads sprut som sprutar som V70 tex?
strålkastarna o motorhuven här också, får sig en ordentligt dusch.
pumpen till vindrutespolarna funkar fint den också, men strålarna väljer ala möjliga vägar o vinklar förutom att träffa rutan...
man ställer in munstyckena och veckan senare så sprutar de över bilen igen.
ingen som vet var man kan köpa eftermarnads sprut som sprutar som V70 tex?
- Stefan Eriksson
jo v70:ns sduschar en bred stråle... jäkligt smidiga o bra...
synd bara att det inte finns några v70:sar på skrotarna..
undrar om man kna ta loss sprutmojängen ur strålkastarspolarna o lägga den på huven... för de duschar ganksa brett de också.
kan den här funka tro... den enda jag hittade som INTE blinkar o lyser
http://www.danmobility.se/product.asp?c=193038268&n=518820946&pn=624687432
synd bara att det inte finns några v70:sar på skrotarna..
undrar om man kna ta loss sprutmojängen ur strålkastarspolarna o lägga den på huven... för de duschar ganksa brett de också.
kan den här funka tro... den enda jag hittade som INTE blinkar o lyser
http://www.danmobility.se/product.asp?c=193038268&n=518820946&pn=624687432
-
Vik
Jag har sammankopplat strålkastarspolningen med vindrute på min Peg 309 GLX -93 och det blir ett jävla tryck på rutan. En nackdel är att tanken är begränsad med vätska så man får fylla på varje dag pga strålkastarna slukar.
Det blir nog att sätta i en Större tank Typ 406:ans som jag tror rymmer 10-15liter.
Jag har även bytt relät för att det ska komma vatten så länge knappen är intryckt.
Det blir nog att sätta i en Större tank Typ 406:ans som jag tror rymmer 10-15liter.
Jag har även bytt relät för att det ska komma vatten så länge knappen är intryckt.
skall peta på ett öppet filter på min gti16 snart o då måste jag ta bort spolartanken till vindrutan.. tänkte också koppla de spolarna till tanken till strålkastarspolningen.. ett jäkla tryck i den pumpen verkar det som...
men är itne den tanken riktigt stor? varkar iaf inte ha nåt botten när man skall fylla på den.
men är itne den tanken riktigt stor? varkar iaf inte ha nåt botten när man skall fylla på den.
-
Vik
Min spolarvätska tog slut i veckan och när jag fyllde på med ny spolarvätska så var det dåligt sprut på munstyckena, runt hela bilen.
Kan det vara nåt skräp i behållaren som kommit ut i systemet nu iom påfyllningen?
Jag får demontera skiten hemma och rengöra alla slangar, samt behållare och se om det blir bättre...
Kan det vara nåt skräp i behållaren som kommit ut i systemet nu iom påfyllningen?
Jag får demontera skiten hemma och rengöra alla slangar, samt behållare och se om det blir bättre...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Stoneriver
Måskit ?
Stenis wrote:LillENOK wrote:405 sprut har brorsan på 205;an!
Lätt misstolkat det där....som måsskit på kapellet..lika fläckig?
Hörru snuskgubbe...
Ewa - kör Santoriniblå Audi Avant 2,8 Quattro
-
Linkan
-
407swblack
Min sprutar dåligt också.
Har en sprillans ny 407 SW som har katastrofal spolning. Har fått pumpen utbytt utan att det blev en uns bättre.
Verkstadspersonalen skulle på en teknikgenomgång på Peugeot (centralt) i onsdag/torsdag 25 26 jan eller liknande, och då lovade dom att dom skulle kolla upp detta.
Jag kan lova er att jag inte kommer att ge mig innan det fungerar som på alla andra 20-tal bilar jag har haft genom åren - alltså utan problem.
Som det är nu är det en trafikfara eftersom rutan inte blir ren mer än i nedre kanten, så fort man kör i över 25 km/tim..
Jag återkommer med rapport så fort jag vet något...
Verkstadspersonalen skulle på en teknikgenomgång på Peugeot (centralt) i onsdag/torsdag 25 26 jan eller liknande, och då lovade dom att dom skulle kolla upp detta.
Jag kan lova er att jag inte kommer att ge mig innan det fungerar som på alla andra 20-tal bilar jag har haft genom åren - alltså utan problem.
Som det är nu är det en trafikfara eftersom rutan inte blir ren mer än i nedre kanten, så fort man kör i över 25 km/tim..
Jag återkommer med rapport så fort jag vet något...
En svart 407 SW är det enda som duger, allt annat är väl OK också, kanske, eller inte... vad vet jag?
-
407swblack
Senaste från Peugeot Service (centralt).
Jo, dom har problem med många 407:or som har samma problem med spolare som inte räcker till. Dom har lovat min lokala Peugeot-service att dom ska ta fram en bättre och kraftigare pump.
Det hade nog varit billigare för dom att byta ut dom värdelösa spolarmunstyckena mot klassiska fungerande dito, så hade nog problemet varit löst...
Jag återkommer i frågan, och om du har samma problem, kontakta genast din lokala Peugeot-service och klaga, dom ska bara fixa det...
Jo, dom har problem med många 407:or som har samma problem med spolare som inte räcker till. Dom har lovat min lokala Peugeot-service att dom ska ta fram en bättre och kraftigare pump.
Det hade nog varit billigare för dom att byta ut dom värdelösa spolarmunstyckena mot klassiska fungerande dito, så hade nog problemet varit löst...
Jag återkommer i frågan, och om du har samma problem, kontakta genast din lokala Peugeot-service och klaga, dom ska bara fixa det...
En svart 407 SW är det enda som duger, allt annat är väl OK också, kanske, eller inte... vad vet jag?