Men jag undrar var jag drar in elen i bilen?
Jag kan inte se någon gummi genomföring. Så kan någon hjälpa mej med att säja var kabeln ska in. Gärna så noga som möjligt så även jag kan hitta detta.
Och måste man ha ikopplat så dimmljusen bak slocknar när man har kärra efter?
HDI-Fap wrote:Och det var ju inte så svårt men tar lite tid...
Men jag undrar var jag drar in elen i bilen? Jag kan inte se någon gummi genomföring. Så kan någon hjälpa mej med att säja var kabeln ska in. Gärna så noga som möjligt så även jag kan hitta detta.
Och måste man ha ikopplat så dimmljusen bak slocknar när man har kärra efter?
406 kombi se nedan
Hittar du inte någon genomföring så får du skapa en. När jag monterade på min förra bil så hade jag inte någon befintlig. I monteringssatsen bifogades en gummitätning för genomföring som jag monterade i ett eget uppborrat hål på lämplig plats. Ingen som du fick med?
Låt dimljuset vara som det är i bilen. Koppla inte in det i uttaget heller, så minimerar du riskerna för konstigheter vid lånat släp. Ibland används det stiftet för exv innerbelysning eller annat har jag för mig.
Jag tog genomföringen bakom vänster bakljus om man monterar bort lampan så finns det ett "hål"
Men nu så får jag inte blinkers och bromsljus till att fungera de ger ström men för svagt volt tal. jag har kopplat efter denna men bytt färgerna som brukligt på peugeot : http://www.valeryd.se/kopplingschema.asp
Man skulle ta orginalkablarna bakom höger bakljus så passar orginalkontakterna. Men mitt drag är köpt på skroten och då är kabeln till "yttrekontakten" för kort (av klippt) så den räcker bara från vänster sida och då blir kablarna i kontakterna vid lyktorna felkopplade. Nu när jag petat rätt de j-la små kontakterna är allt ok