Felkod 25: Variabel ljudkarakteristik?!
Felkod 25: Variabel ljudkarakteristik?!
Får denna felkod på min 205 GTI från 1990 och vad jag har förstått det så är detta felkod för knacksensor, något som jag har hört att GTI:n inte har.
Hur kan jag få denna felkod om jag inte har någon sensor för det?
Hur kan jag få denna felkod om jag inte har någon sensor för det?
BMW 740iA -96, Grå
Felkoden dyker oftast upp vid tomgång och vid låga varv men lampan släcks så fort man gasar på lite, så den ligger inte sparad i minnet.
Men det jag är mest förundrad över är att den ger en felkod som inte ens ska finnas på GTI-modellen. Det måste väl bara vara glappkontakt nånstans eller finns det någon annan sorts ljudsensor som kan skapa denna felkod förutom knacksensorn?
Men det jag är mest förundrad över är att den ger en felkod som inte ens ska finnas på GTI-modellen. Det måste väl bara vara glappkontakt nånstans eller finns det någon annan sorts ljudsensor som kan skapa denna felkod förutom knacksensorn?
BMW 740iA -96, Grå
Är inte 25 felkod för spänning spridarbank 1 ?
Motronic 1.3borde ju rimligen ge felkod 42(har jag för mig är spridarfel ?) och inte 25, men enligt vad jag läst på andra forum om PSA maskinerna med Motronicsystem runt -90 så kan beteendet variera kraftigt mellan olika boxar hur diagnostiken är programmerad från fabrik. De är helt enkelt olika känsliga innan de protesterar, även boxar med samma artikelnummer...., så att det kan variera på enstaka exemplar vilka koder som kan fås ut förvånar mig inte.
Motronic 1.3borde ju rimligen ge felkod 42(har jag för mig är spridarfel ?) och inte 25, men enligt vad jag läst på andra forum om PSA maskinerna med Motronicsystem runt -90 så kan beteendet variera kraftigt mellan olika boxar hur diagnostiken är programmerad från fabrik. De är helt enkelt olika känsliga innan de protesterar, även boxar med samma artikelnummer...., så att det kan variera på enstaka exemplar vilka koder som kan fås ut förvånar mig inte.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
blaht wrote:Hej, jag får samma felkod fast på min 89a. har sök överalt för att hitta svar på vad det är men ingen som vet.
Okej går din bil dåligt eller verkar det inte som att det är något fel på motorn?
Min bil klagar ibland men jag märker inte att den går sämre när lampan lyser.
BMW 740iA -96, Grå
JacobC wrote:blaht wrote:Hej, jag får samma felkod fast på min 89a. har sök överalt för att hitta svar på vad det är men ingen som vet.
Okej går din bil dåligt eller verkar det inte som att det är något fel på motorn?
Min bil klagar ibland men jag märker inte att den går sämre när lampan lyser.
Verkar funka okej. men sällan så tänds lampan när jag kör ca 20 sec efter att jag starta, men det slocknar näsan direkt. händer inte ofta.