xenon
-
peter 407SW
xenon
hej äre nån som har erfarenhet av xenon på 407sw -05?
monterade stolt i en konverterings sats i halv ljuset ,
efter några dagar börjar vindrute torkarna gå av sig själv.
i samma veva va jag in med bilen på verkstan å bytte koppling + byte av stereo, men efter en dag får jag ett tråkigt samtal som sa att stora säkringsdosan + nån styrbox+torkar motorerna fram va trasigt på grund av xenonkitet. äre möjligt ?
monterade stolt i en konverterings sats i halv ljuset ,
efter några dagar börjar vindrute torkarna gå av sig själv.
i samma veva va jag in med bilen på verkstan å bytte koppling + byte av stereo, men efter en dag får jag ett tråkigt samtal som sa att stora säkringsdosan + nån styrbox+torkar motorerna fram va trasigt på grund av xenonkitet. äre möjligt ?
mer diesel åt folket !
bilar på parkeringen :
Peugeot 407sw 2,0Hdi -05 med en hel del xenon
fiat strada 1,3Mjt -07 skitig som faan !
ski-doo summit 600sdi-07 såld!
bilar på parkeringen :
jag tycker att det låter ju konstigt att boxarna skulle gå sönder men visst det kan ju säkert hända. när jag monterade mina xenonkit på min rc så började esp, airbag motorlampan abs och km- mätaren la av då var det xenonboxen som slog ut elen i bilen. felet var att jag monterade xenonboxen för nära abs-enheten mm så jag sate mina xenonboxarna ine i ineskärmarna. xenonboxen slår ut elsystemen för att det e högspäning i xenonboxen så det e därför det slår ut elsystemet
du kan kanske byta plats på xenonboxarna inan du bytar boxarna på bilen
var har du monterat xenonboxarna?
du kan kanske byta plats på xenonboxarna inan du bytar boxarna på bilen
var har du monterat xenonboxarna?
peugeot 205 skroten
peugeot 206cc såld
vw corrado g60 såld
peugeot 206rc kör med
volvo 945 ägare inom kort vinterbil
peugeot 206cc såld
vw corrado g60 såld
peugeot 206rc kör med
volvo 945 ägare inom kort vinterbil
-
peter 407SW
- Johan Jatko
Har du dragit någon separat ström till dem eller är det bara inkopplat via den gamla sockeln till halogenlampan?
Aldrig hört talas om något liknande framför allt inte att dem skulle ha ett så pass kraftigt magnetfält som gör att det slår ut databoxen.... Hade xenon på min RC, funkade klockrent (mina ballaster var monterade väldigt nära data och säkringsboxen) Har nu monterat samma sats på Luddes bil, och även där fungerar det utan problem....
//Lukas
Aldrig hört talas om något liknande framför allt inte att dem skulle ha ett så pass kraftigt magnetfält som gör att det slår ut databoxen.... Hade xenon på min RC, funkade klockrent (mina ballaster var monterade väldigt nära data och säkringsboxen) Har nu monterat samma sats på Luddes bil, och även där fungerar det utan problem....
//Lukas
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
har haft xenon på både 206an o nu 107an o aldrig haft problem..
aldrig hört talas om att de skulle ha sån inverkan på annan elektronik heller.
på rc'n så satt tom ballasten fast med dubbelhäftande tejp mot databoxen, o d va aldrig nåt konstigt.
då hade jag separat matning till xenonet också via relä..
på 107an så sitter det inkoplat direkt mot originalhärva och ballasten (en annan tillverkare än i 206an) sitter max 5cm ifrån databoxen.. inga problem här heller.
aldrig hört talas om att de skulle ha sån inverkan på annan elektronik heller.
på rc'n så satt tom ballasten fast med dubbelhäftande tejp mot databoxen, o d va aldrig nåt konstigt.
då hade jag separat matning till xenonet också via relä..
på 107an så sitter det inkoplat direkt mot originalhärva och ballasten (en annan tillverkare än i 206an) sitter max 5cm ifrån databoxen.. inga problem här heller.
-
peter 407SW
Peugeot verkstan har helt rätt!
Monterar man xenon ljus på en 407:a går efter några dagar säkringsboxen i motorrummet sönder. Och har man riktigt otur även torkarmotorerna...
Har haft exakt samma fel på flera bilar jag lagat...
Om du vill montera xenon ljusen ändå skall du koppla dessa via ett externt relä och endast använda styrsignalen ifrån bilens halvjus.
Om du inte har lite koll på hur man kopplar så avråder jag dig att göra detta, kan bli mycket dyrt om det blir fel.
Men känner du dig säker är det precis som att koppla in vanliga extraljus.
Och till det andra är det sant att styrboxen till xenonljusen kan slå ut övriga styrboxar, även detta har hänt mig...
Monterar man xenon ljus på en 407:a går efter några dagar säkringsboxen i motorrummet sönder. Och har man riktigt otur även torkarmotorerna...
Har haft exakt samma fel på flera bilar jag lagat...
Om du vill montera xenon ljusen ändå skall du koppla dessa via ett externt relä och endast använda styrsignalen ifrån bilens halvjus.
Om du inte har lite koll på hur man kopplar så avråder jag dig att göra detta, kan bli mycket dyrt om det blir fel.
Men känner du dig säker är det precis som att koppla in vanliga extraljus.
Och till det andra är det sant att styrboxen till xenonljusen kan slå ut övriga styrboxar, även detta har hänt mig...
-
peter 407SW
-
peter 407SW
fortsättning på el problemet.
kommer att få ersättning från xenon tillverkaren på hela 10890sek
utan nå problem.
fått en enorm backup från pegg verkstan mycket trevliga/kunniga
ska få dom nya grejjerna monterade till veckan, så kanske bilen går som den ska igen
kommer att få ersättning från xenon tillverkaren på hela 10890sek
utan nå problem.
ska få dom nya grejjerna monterade till veckan, så kanske bilen går som den ska igen
mer diesel åt folket !
bilar på parkeringen :
bilar på parkeringen :
peter 407SW wrote:fortsättning på el problemet.
kommer att få ersättning från xenon tillverkaren på hela 10890sek![]()
utan nå problem.
hehe okej?? så verkstaden hjälper dig att montera eftermarknads xenon? som inte är lagligt....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
-
peter 407SW
-
peter 407SW
nu har man änteligen fått i xenon i Halv/hel+ tre extraljus/dimljusen,
även fått elfelet åtgärdat.
kan tyvärr inte de här med att lägga upp en bild på hur de blev, men ljust blev de iaf
även fått elfelet åtgärdat.
kan tyvärr inte de här med att lägga upp en bild på hur de blev, men ljust blev de iaf
mer diesel åt folket !
bilar på parkeringen :
bilar på parkeringen :
Det vore ju intressant om alla skrev vilka märken/inköpsställen på xenon-kit som använts, både bra och dåliga! Det är kanske så att vissa satser är bra och inte slår ut annan elektronik i bilarna.
Själv har jag xenon i mina helljus på BMW´n som jag köpt på http://www.vvme.com och det fungerar klockrent. Ena ballasten sitter 5cm från farthållarenheten men allt fungerar som sagt.
Själv har jag xenon i mina helljus på BMW´n som jag köpt på http://www.vvme.com och det fungerar klockrent. Ena ballasten sitter 5cm från farthållarenheten men allt fungerar som sagt.
BMW 540iA -94
Volvo 855 T5 2.0 (steg 1) -95
Volvo 855 T5 2.0 (steg 1) -95
DaF1e wrote:Det vore ju intressant om alla skrev vilka märken/inköpsställen på xenon-kit som använts, både bra och dåliga! Det är kanske så att vissa satser är bra och inte slår ut annan elektronik i bilarna.
Har även jag köpt mitt till helljuset därifrån, snabb leverans och bra priser..hållbarheten återstår förstås att se hur den är.
- Johan Jatko
Xenonkungens glödlampor kan jag inte rekommendera, iaf inte dom som ska ska vara i vanliga reflektorer. Ljusbilden blev lite knepig, det typiska v:et blev istället en plan linje, så den lyser inte lika bra på höger sida.
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
- Johan Jatko